Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fabrikes


Fabrikes

Anbefalte innlegg

hva syntes du om hot rod deluxen din? har du noen effekter? lurer litt på en sånn og vil gjerne hør litt,..

Jeg har lenge vært ganske likegyldig til utstyr. Brukt liten tid på å prøve forskjellige ting osv hvis du skjønner hva jeg mener. Har hatt hovedfokus på andre områder (på godt og vondt). Så muligens finnes det andre forsterkere der ute som hadde gledet meg mer. jeg har brukt deluxen på to øvinger nå. Når jeg spiller clean så liker jeg "tjukk" lyd og samtidig skarp (uten å skjære) og klar lyd. På første øving følte jeg at bassen var litt vel fyldig og diskanten ikke skarp nok, men på andre øving var det fryd og gammen, så det handlet bare om å bruke litt mer tid på knappene. Har funnet ut at med hotrod deluxe må jeg ha pickupspaken på midterste hakk for å finne min lyd.

Jeg for min del bruker minimalt med reverb, men jeg tror reverben på deluxen er veldig bra. Når det gjelder forvrengt lyd/fuzz følger det med en footswitch der du kan skippe fra clean/drive/more drive. Jeg bruker hovedsaklig pedaler til det. Har foreløpig ikke utforsket noe særlig hva hotroden selv har å by på der. Sikkert streit men feit lyd tenkter jeg. Jeg bruker Bruker SUPER OVERDRIVE og TURBO DISTORTION fra BOSS til å forvrenge med. Låter tøft begge de synes jeg. TD er mer allsidig og gir mulighet for mer intens og dirty lyd, men skulle jeg valgt en hadde det blitt SO. Har en Jimi Hendrix wha wha som jeg brukte (litt for) mye før. Liker du whawha er det en bra en, men den er dyr. Crybaby er billigere men den "whaer" mindre har jeg hørt. Aner ikke hvilken lyd du er på jakt etter men håper jeg har vært til hjelp. Out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.