Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup problem


saga

Anbefalte innlegg

heisann godtfolk,

Jeg har en '94 Gibson Les Paul, som trofast følger meg på veien rundt om i landet. Når jeg var ute i Påsken og spilte opplevde jeg et noe ubehagelig problem:

Når jeg banker litt bak på gitaren så begynner gitaren å "ule"(Feedback). Dvs hele tiden når jeg rører på meg og gitaren slår litt intill kroppen min. vireker som om den tar opp resonansen fra kroppen mye mer en det den skal, som derfor skaper en ule-feedback.

Lurer derfor på om dette er et tegn på at jeg bør vokse pickupene på gitaren? De er orginale, og ikke gjort noe med siden den var ny i '94...

takker for all hjelp :)

Saga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann godtfolk,

Jeg har en '94 Gibson Les Paul, som trofast følger meg på veien rundt om i landet. Når jeg var ute i Påsken og spilte opplevde jeg et noe ubehagelig problem:

Når jeg banker litt bak på gitaren så begynner gitaren å "ule"(Feedback). Dvs hele tiden når jeg rører på meg og gitaren slår litt intill kroppen min. vireker som om den tar opp resonansen fra kroppen mye mer en det den skal, som derfor skaper en ule-feedback.

Lurer derfor på om dette er et tegn på at jeg bør vokse pickupene på gitaren? De er orginale, og ikke gjort noe med siden den var ny i '94...

takker for all hjelp :)

Saga

'

Ingen som kan hjelpe meg her? :(

Saga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke er voksa bør du nok kanskje gjøre det, ja. Prøv å kjenn på pickupen om den er voksa - det er ofte spor av voks på baksiden og på sidene av pickupen (de gidder stort sett bare å rense den delen som er synlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.