Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[NPD] Diamond J-Drive mk3


Anbefalte innlegg

Har gasset etter denne OD/boost combo pedalen lenge og fikk omsider tak i en.

Etter å ha kjøpt og solgt 30+ OD pedaler de siste årene har jeg endelig funnet lyden jeg har lett etter, den er helt fantastisk transparent og allsidig, boost siden er nesten verdt prisen alene og står ikke tilbake for xotic's boostpedaler.

Den virkelige stjernen er dog overdriven. Byggekvaliteten er superb og komponentene er av ypperste klasse (burr brown etc).

Den har de vanlige kontrollene for output volum og drive vi kjenner fra før men i tilleg har den en "bright switch" du kan flippe på for mørke humbuckere, gir litt mer upper mid og sting i lyden. Jeg har stort sett hatt den av for mer kremaktig lyd, bassman er bright nok fra før.

Kontrollen som skiller denne ut fra mengden er en "warmth" kontroll som erstatter en typisk tonekontroll.

Den er en finurlig passiv sak som legger til low mid og kutter litt i treble ettersom den skrus mot høyre. Som en slags low mid gain boost som samtidig ruller av den hardeste toppen.

Siden den kompenserer for kuttingen med gain mister i lavere registere du ikke volum eller autoritet. Det du får er en grom, smøraktig, sustainende OD lyd det er umulig å mislike

Folk snakker mye og pianoaktig lyd, det kan denne men med warmth og drive langt opp får du en herlig tubaaktig basslyd på de tykke strengene.

Favorittinstillinger er ganske enkelt kl to på alle knottene. Varm og crunchy og syngende sustain og høyere volum når boosten slås på (den er plassert før OD for å booste kretsen men kan å brukes alene)

Så med andre ord er jeg fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.