Gå til innhold
  • Bli medlem
ohusby

Zephyr ZD-7SCE

Anbefalte innlegg

Fikk en gitar i julegave av min far for ~4 år siden, men har dessverre ikke fått brukt den noe særlig. Jeg har derfor planer om å selge den, men finner utrolig lite informasjon om gitaren.

Her er en link som lå ut på gitarhuset.no i 2008.

http://web.archive.org/web/20080502063955/http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1519

Her hadde de lagt den ut til 4000,- på kampanje, med nypris 8890,-

Dette er en meget god akustisk gitar med heltre cedertre i lokk, og
rosentre i sarg og bunn. Innebygd B-band preamp/mikrofonsystem.
Kan kobles til forsterker. Produsert av Morgan Guitars.

Hva kan jeg forvente av pris på denne nå, og hvor er det best å legge den ut for salg? Her på forumet, eller på f.eks FINN?

Mvh,

Øystein Helle Husby

post-13952-0-86447300-1391771893_thumb.j

post-13952-0-29027100-1391771907_thumb.j

post-13952-0-96653500-1391771921_thumb.j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morgan Instrument holder til i Bamble i Telemark og er grossist/importør av musikkutstyr,og har 5 ansatte pluss en direktør.Hvor gitarene er produsert er ikke godt å si.Fabrikken som produserer gitarene utstyrer dem med en logo og modellbetegnelse som de får i fra kundene,i dette tilfelle Morgan Instrument.

Jeg ser at Morgan Instrument i dag har et par gitarer som er svært lik din,(ceder i lokk,rosentre i sarg/bunn) men med andre modellbetegnelser.

Nå heter de W121SCE og W309SCE.

Priser fra 4.995 til 5.995.

På finn ligger endel brukte akustiske Morgan gitarer,fra rundt 700 til 2000 kr.De fleste ligger rundt 1000 kr,som nok er hva du kan forvente å få for gitaren din hvis du skal få solgt den.

At nypris er 4000/8890 og gitaren er lite brukt,spiller mindre rolle her.

Kjøperen vil gjerne gjøre et kupp,og vil kanskje heller velge f.eks.en god Ibanez eller Yamaha til la oss si 1500-2000 kr,framfor en Morgan,selv om gitaren i seg selv er god nok.fordi han "har hørt at Yamaha er bra ",men aldri hørt om Morgan.

I annonsen bør du også skrive litt om hvordan den låter,med og uten amp,spillbarhet,tilstand,og ikke minst hvorfor du skal selge den.

Lykke til!

Endret av jantore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.