Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KORG FLG-1 Flanger


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en gammel Korg Flanger som jeg syntes låter ganske bra.

Pedalen har fulgt meg siden tidlig 90 tallet men er vel fra 80 tallet?

Eneste problem er at bypass er ganske dårlig og man hører et lite klikk når man skrur den på.

Når jeg åpnet den for å sjekke litt, la jeg merke til 4 potmetere som er på kretskortet, disse heter VR1,VR2,VR3 og VR4.

Hva gjør disse?

Er det noen av pedalekspertene på forumet som kan tenke seg å gjøre den til true bypass? hvor mye vil det koste?

Her er noen bilder:

korg_FLG-1.jpg

korg_FLG-1_1.jpg

korg_FLG-1_5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De inni justerer (mest sannsynlig) spenningen til de forskjellige delene i boksen. Dette kalles BIAS og er best å ikke røre :D Kan godt bygges om til true bypass, men kan vi få bilde av innsiden av selve boksen?

Jeg skal prøve å få tatt noen bilder i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det enkleste og beste er å putte den i en true-bypass loop. Jeg selger min, en Loop-Master looper med tre looper, tuner ut og master bypass. :)

Det tar så mye plass, bedre å modde den jeg har vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kul pedal det der. Du skal ikke droppe alle moddene og selge den da? ;)

Nei den skal ikke selges, holdt på å selge den i vinter men jeg tok til vettet :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil, hva sånn ca. skal du ha for å gjøre den til true bypass hvis jeg sender den til deg?

tjah... Kan ikke si det her og nå, men det skal nok gå fint å gjøre den til true bypass. Blir å se moddet ut da, vil jeg tro. Må nok bytte ut den switchen som står i... Som sagt, vanskelig å si her og nå...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Send meg adressen på PM så sender jeg pedalen til deg og setter inn penger på kontoen din for returfrakt og deler :)

Nå bor jeg helt oppi nord, men det bor jo flere forum-folk lengre sør i landet... Om du likevel skulle velge meg, kan jeg ta arbeidet gratis bare for å se om jeg får det til. Du betaler frakt begge veier og for bryteren og evt andre deler jeg må bruke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.