Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

På jakt etter ett par studio monitorer til hjemmebruk


Anbefalte innlegg

Ja så har det seg sånn at jeg har bestemt meg for å skaffe meg ett par monitorer til mitt lille hjemmestudiokontorting. (ja det kunne vell vært et ord for den norske ordbok)

Men så har ikke akuratt jeg så god peiling på monitorer så da håper jeg på å få litt hjelp. Monitorene skal kobles direkte inn i et Line6 Pod Studio UX1 lydkort.

Budsjettet mitt ligger vell på 4-5 tusen.

Jeg har kikket litt på noen Phonic P8A som ligger på sound1, er de gode nok til hjemme/amatør-bruk ? Eller er det noe annet å anbefale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel gå god for Genelec. Har et sett med 8020A som fungerer veldig bra. Disse er litt over en tusenlapp over budsjettet ditt ser jeg (i allefall på sound1), men jeg ser at det finnes en rimeligere og litt mindre type som heter 6010A. Dette kunne kanskje fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel gå god for Genelec. Har et sett med 8020A som fungerer veldig bra. Disse er litt over en tusenlapp over budsjettet ditt ser jeg (i allefall på sound1), men jeg ser at det finnes en rimeligere og litt mindre type som heter 6010A. Dette kunne kanskje fungere :)

Anbefaler 8020 gra genelec på det varmeste. Veldig digge å bruke. Utrolig krisp lyd - samt tar de ikke stor plass. Jeg kjøpte mine brukt for 3000 eller noe -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle forslag, skal se nermere på de senere. Genelec ligger litt over mitt budsjett så tviler på at jeg kommer til å gå for de. Jeg er på et veldig amatør nivå så tenkte å ikke bruke så alt for mye med en gang :)

Ingen som har prøvd Phonic P8A ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.