Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NYHET! Gitar og Bassundervisning. NYHET!


Stig Nergård

Anbefalte innlegg

Trondheim%20Musikalske%20institutt%20logo.JPG

Lyst til å lære deg å spille gitar, eller kanskje du rett og slett trenger å komme deg noen steg videre i gitarkarrieren?

TRONDHEIM MUSIKALSKE INSTITUTT (T.M.I) arrangerer 6-ukers gitarkurs for videregående og nybegynnere. Barn, ungdom eller voksen? SPiller ingen rolle...

Pris; 1.200,- 6-ukerskurs (60 min. x 6)

3.240,- 18-ukerskurs (60 min. x 18)

Kontakt TMI v/Audun Brodshaug for påmelding, eller nærmere informasjon;

Telefon; 922 17 029

epost; post@musikalske.no

Hjemmeside; http://www.musikalske.no

Vi holder til i RIFF Musikk sine lokaler i Innherredsveien 59, på Buran

Vel møtt til en trivelig, lærerik og innspirrerende time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau.

Jeg er litt spent på hva jeg kunne ha fått ut av et slikt 6 ukers kurs selv.

Jeg skulle gjerne ha plukket opp noe mere kunnskap angående lead spilling.

Ikke at jeg egentlig gidder å bruke tid på å lære meg det på egen hånd, og heller ikke det at jeg har det store behovet for det akkurat nå, men hadde jo vært morsomt å kommet litt lengre der også, slik at jeg kan avlaste bandets leadgitarist i ny og ne.

Så hva har dere å tilby av det? Hvilke forutsettninger bør jeg ha? Og hva inneholder de timene du kjører? Og si at jeg kun ønsker å fokusere på å bli en bedre leadgitarist, hva vil du da lære meg, evt anbefale å begynne med selv, da jeg egentlig aldri har brukt noe tid på dette, og det eneste av skalaer osv jeg har brukt til nå er veldig bluespreget, pentaton, mollskala osv... Antar du er mere edru under disse timene enn hva jeg har opplevd deg før, som mandag, og da er det vel noe gitarvisdom ute å går antar jeg :lol:

Gode tips tas alltid imot vøtt ;)

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Den problemstillinga du legger frem der er ett typisk problemområdet vi satser på. Innsikt og utførelse er to viktige aspekter ved musisering, som ofte blir nedprioritet hos andre skoler.

Vi kjører to typer undervisning. Det ene er Pensumbasert (som jeg har satt opp, så her er det garrantert rockrelatert) det andre er undervisning bygd på dine behov. Så her lærer vi deg det du måtte føle for. Det du trenger er en måte å skaffe innblikk i forskjellige skalaer på, for så å inkorporere det i din spillestil. Når det gjelder det tekniske, kan vi tilby på alle nivå!

Hvis jeg skal anbefale noe for deg å begynne å se på (uten å ha hørt deg, husker ikke) men ut ifra den beskrivelsen. Trenger du Teknisk tryghet i bunn, så må du bygge videre med fargebruk (skala) oppå, å danne signatursound helt til slutt (som egentlig er det endelige målet hos en gitarist).

Se på crappye øvelser, bruk fantasien. Les overalt. få med deg all informasjon du kan klare, å systimatisere det.

mandagen; jeg er bare sånn. . .

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.