Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MG15MSII - synspunkter, anyone?


Anbefalte innlegg

Herregud, hvis du hadde giddet å lese det jeg skrev hadde du fått med deg at "denne saken låter totalt papp og vrengen høres ut som et vepsebol tatt opp av en PC-mikrofon". Fornøyd!?

Og nei, den høres IKKE ut som en gammal rørforsterker fra Marshall, ikke en sjangs i havet.

Hahaha, det gleder meg å bemerke at tendenser til flaming ikke forekommer på forumet her :lol:

For øvrig; takk til dere få som skjønte hva jeg spurte etter ;) hucker skjønte tilsynelatende tegninga i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter i spenning på at noen her skal finne høyttalerelementer for gitar som IKKE er laget av papp i den prisklassen.

Det er forskjell på å være laget av papp og å "låte papp", veldig stor forskjell. Når jeg sier at den "låter papp" mener jeg at lyden er knusktørr og grøtete, ikke at den er laget av et bestemt materiale.

Og på at noen skal finne et vepsebol og ta opp lyden av det via mik og PC.

Via en PC-mikrofon, ikke via en mik og PC. Stor forskjell. Poenget er at akkurat "vepsebol gjennom PC-mik" er den beste beskrivelsen i alle fall jeg kan komme på for at vrengen er innestengt og fisete.

Det som er en smule indikativt for slike tråder som dette er likevel at folk rakker voldsomt ned på enkle og billige produkter, og når de blir bedt om å komme med årsaken, så klarer de likevel ikke å komme med noe mer opplysende at "det låter papp", "det låter vepsebol" etc - alle metaforer for "jeg liker den ikke". Kommer ikke så mye lenger med det. All respekt for individuell smak, men det sier oss andre egentlig NULL om produktets reelle kvaliteter.

Jo, det sier faktisk veldig mye om produktets reelle kvaliteter. Og nei, jeg rakker ikke ned på produktet fordi det er enkelt eller billig, jeg rakker ned på det fordi det virkelig ikke holder mål, selv ikke for en lusen tusing, og spesielt ikke dersom man eier en Roland Cube fra før av. Det at noe låter "papp" er ikke en metafor for å ikke like den, det er en nokså presis beskrivelse av hvordan forsterkeren faktisk låter.

Litt artig hvor lite du egentlig har bidratt med i denne tråden. Forresten synes jeg du bør legge ned den kjepphøye tonen din et par-tre hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk en hel del folk på web og i blader som beskriver produktet i langt mer positive ordelag.

Hva beviser det om produktet? Ingen ting annet enn at folk har forskjellige meninger. Du har rett til dine, og de respekterer jeg.

Problemet er at analogiene dine kan tolkes ulikt av ulike folk. Prøv heller å beskrive på litt andre måter, for eksempel:

"Den har uklar i bassen, og har en plagsom hevning i øvre mellomtone og diskant".

Kommentarene om min personlighet som du trekker på grunnlag av denne tråden lar jeg ligge - det hører ikke hjemme i noen seriøs diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at analogiene dine kan tolkes ulikt av ulike folk. Prøv heller å beskrive på litt andre måter, for eksempel:

"Den har uklar i bassen, og har en plagsom hevning i øvre mellomtone og diskant".

Vel, "analogiene mine" er presise nok, spør du meg. Riktignok kunne jeg ha gått enda mer i detaljer, men de såkalte analogiene er det jeg selv føler beskriver lyden i MG15-serien best. Her blir vi sikkert ikke enige, nok om det.

Kommentarene om min personlighet som du trekker på grunnlag av denne tråden lar jeg ligge - det hører ikke hjemme i noen seriøs diskusjon.

Mer kommentarer om holdning enn personlighet, egentlig. Èn ting er å kommentere at høyttalere er laget av papp dersom noen har påstått at de ikke er det, en annen ting er å vri og vende på det folk sier for så å latterliggjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir oss der hva? Det var aldri noen mening å latterliggjøre noen i alle fall.

Som jeg pleier å si, her, ta en cola (eller annen leskedrikk av eget valg), jeg er ikke interessert i noen flamewar :)

Hear hear!

Så langt har jeg altså fått forståelsen av at Cube'en er et bedre valg, morro det da, siden jeg fikk den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.