Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MG15MSII - synspunkter, anyone?


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en litt gøyere øvingsforsterker enn den Roland Cube'en jeg bruker i dag. Har kikket litt på Marshall MG15MSII, som om ikke annet SER JÆVLIG TØFF UT. Hehe :-)

Lurer litt på hva andre synes om den. Har kikket litt i tråden "Det store forsterkervalget" elns, som ikke gir mye mening - det er stort sett flaming og om å gjøre å spre crap om alle slags merker og varianter ser det ut som. Kunne godt tenke meg en "saklig" vurdering, som "bra FORDI" eller "dårlig FORDI". At det er 15w forsterker bryr jeg meg svært lite om egentlig, siden den skal kunne fylle stua når kjerringa ikke er hjemme og jeg har lyst å spille med lyd på ;)

Spiller hovedsaklig rock/metal på noen billige strat kopier (en standard og en fat-strat, alt etter humør) og venter inn en Fender Strat med SD hotrails og litt knæsk om noen uker, så da blir det vel i all hovedsak den jeg kommer til å spille en stund, tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er IKKE et godt valg fordi:

1. Lyden i den suger noe helt hemningsløst hardt

2. Den er overprisa (og siden den er billig sier det ganske mye)

3. Roland Cube banker den ned i støvlene hva lyd, funksjonalitet og generelt mojo å gjøre

4. Den ser ikke kul ut, den ser patetisk ut (ikke at utseende i utgangspunktet har noe særlig å si når det er snakk om forsterkere). Skal du ha stack får du kjøpe deg _stack_

5. Hvorvidt den er 15 watt eller 8000 watt spiller ingen rolle mtp. hvor god lyden er, bare så det er sagt, men denne saken låter totalt papp og vrengen høres ut som et vepsebol tatt opp av en PC-mikrofon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg ordla meg litt dårlig;

med saklige svar som "bra FORDI" / "dårlig FORDI" var jeg egentlig ikke ute etter "FORDI lyden suger hemningsløst" og lignende.

Hva er det som gjør at lyden suger? Er det din egen preferanse for lyd, eller er det noe med produktet som gjør dette?

I tester og reviews på nettet fremkommer det at den gir omtrent samme lyd som de gode gamle Marshall tubeamp'ene - kan noen avkrefte eller bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

I tester og reviews på nettet fremkommer det at den gir omtrent samme lyd som de gode gamle Marshall tubeamp'ene - kan noen avkrefte eller bekrefte dette?

Dette kan jeg iaffal avkrefte..

Det er kanskje det latterligste har hørt. Det er ca så langt unna gammelrøramarshall som mulig.

Den ampen du lurer på får du omtrent samme lyden som om du sier ZZZZZZ så lyst du kan.

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå overdriver folk her en god del - det er grenser for hva du kan få i den prisklassen.

Men Cube har flere lyder, og for en øvingsamp er det for min del alene nok til å velge Cube foran MG, som blir en one-trick pony i sammenligning.

Men foreslår som vanlig at du tar en tur til en sjappe og tester - det kan godt hende du selv liker MGen bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg ordla meg litt dårlig;

med saklige svar som "bra FORDI" / "dårlig FORDI" var jeg egentlig ikke ute etter "FORDI lyden suger hemningsløst" og lignende.

Hva er det som gjør at lyden suger? Er det din egen preferanse for lyd, eller er det noe med produktet som gjør dette?

I tester og reviews på nettet fremkommer det at den gir omtrent samme lyd som de gode gamle Marshall tubeamp'ene - kan noen avkrefte eller bekrefte dette?

Herregud, hvis du hadde giddet å lese det jeg skrev hadde du fått med deg at "denne saken låter totalt papp og vrengen høres ut som et vepsebol tatt opp av en PC-mikrofon". Fornøyd!?

Og nei, den høres IKKE ut som en gammal rørforsterker fra Marshall, ikke en sjangs i havet.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter i spenning på at noen her skal finne høyttalerelementer for gitar som IKKE er laget av papp i den prisklassen.

Og på at noen skal finne et vepsebol og ta opp lyden av det via mik og PC.

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok laget nettopp av papp - det er det dominerende materialet i all høyttalerproduksjon. Ulike varianter, men alltid papirmasse som ligger i bunn.

De mer eksotiske bruker kanskje kevlar, kunstfiber og aluminium etc, men det er normalt materialer som brukes for å gjøre resonsen mer lineær - ikke nødvendigvis ønskelig i et gitarelement.

Det som er en smule indikativt for slike tråder som dette er likevel at folk rakker voldsomt ned på enkle og billige produkter, og når de blir bedt om å komme med årsaken, så klarer de likevel ikke å komme med noe mer opplysende at "det låter papp", "det låter vepsebol" etc - alle metaforer for "jeg liker den ikke". Kommer ikke så mye lenger med det. All respekt for individuell smak, men det sier oss andre egentlig NULL om produktets reelle kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spør jo om:

"Lurer litt på hva andre synes om den."

Da sier vi hva vi synes om den?

Men jeg er enig med deg Hucker(litt fordi jeg er redd for deg, men nok om det..)

Prøv den selv.

Jeg ville heller ha kjøpt en Vox AD eller en Cube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.