Gå til innhold
Gnome

Mikrofonstativ til gitaramp/kabinett

Anbefalte innlegg

Jeg var innom sjappa jeg jobber i her om dagen og plukket opp et par ting jeg hadde bestilt. En bordklemme (237-00-01)* og en 20cm svanehals (225-00-01)*. Festet dem sammen, og sammen med en flatmutter som fulgte med SM57 mikrofonen min fikk jeg det til å stemme veldig bra med vinkler og alt:

http://s46.photobucket.com/albums/f108/emogstad/Misc/

Dette er veldig greit både i studio/gutterom og også live. Svanehalsen er veldig tung å dytte rundt så må frem med ganske tunge mikker før den skulle begynne å bøye seg.

Eneste er at man trenger en rimelig stor kant for å få festet bordfestet (minst 3.5cm) På Riverakabinettet mitt er ikke dette noe problem da jeg har 6cm å gå på på det meste. En kar prøvde det på et Engl kabinett og det ville ikke funke.

På Engl kabinetter er det jo metalgrill så der kan man feste en skrue fra innsiten med en mutter og få festet svanehalsen på den måten da.

Så, endelig slipper jeg å dra opp og stille inn det svære mikstativet mitt for hver gang jeg skal ta opp noe, gjør hverdagen enklere rett og slett :P

Edit: * er produktnummeret i Gulmoen og Engh katalogen. Disse er begge K&M produkter

Endret av Gnome

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste måtenå få verden videre på er at folk tar saken i egne hender! Hold da forplantning utenfor :)

Selv bruker jeg stativet jeg brukte til basstromme mikken. En tung fot med et 15 cm langt rett teleskoprør.

Røret er festet helt ute på kanten av foten slik at selve røret kan vinkles alt fra rett opp til nesten flatt med gulvet.

Lite og praktisk, men ulempen er tyngden på foten.

Med løsningen din så ville jeg sjekket at ikke vibrasjoner fra kabinett/gitter påvirker lyden!

Endret av LesPaul68

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med vibrasjon er jeg ikke veldig bekymret over. Jeg planla først å kjøpe en ampclamp, men endte med dette fordi jeg ikke liker å drille hull i kabinettet mitt. Jeg har gjort en del opptak og det har ikke vært noe problem så langt, dessuten er det en del demping i både svanehals og mikrofonholder så små vibrasjoner blir nok eliminert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.