Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

lydkort


Anbefalte innlegg

noen som har peiling på lydkort her?

lurer på om det går ann å spille inn musikk (vokal/gitar) på dette kortet

Sound Blaster® X-Fi Xtreme Music card, PCI Dolby Digital, 7.1 Speaker Surround

eventuelt hva mer må jeg ha???

håper noen andre har mere peil enn meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann, men om du skal kjøpe et lydkort mot innspilling, så bør du styre unna multimediakort som soundblaster. M-Audio og E-MU er merker du bør ta en titt på.

Problemet med vanlige multimediakort er at de vil gi deg masse forsinkelse fra du spiller til det faktisk kommer inn på dataen (og evt ut gjennom høytallerne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du (eller noen andre) såpass peil at du kan anbefale et spesifikt lydkort? Helst da i en prisklasse som gjør at jeg slipper å måtte velge mellom lydkort og ny bil!

Kravet jeg har er at det skal funke bra til et lite hjemmestudio. Den typen man har i kroken under trappa. Det kan fort være at det skal brukes til å spille inn trommer! Vet ikke om det da kreves noe spes, derfor så nevner jeg det :)

Støy er noe herk, så det er også et krav at det ikke produserer støy.

Jeg er HELT grønn på dette. Er egentlig heller ikke intressert i å lære meg hva alle spesifikasjoner betyr.

Jeg vil bare ha noe som virker!!

Og jeg betaler gjerne for kvalitet.

Det jeg derimot IKKE vil betale for er fancyschmanzy duppeditter og finesser som aldrig vil bli brukt.

F.eks optiske innganger og annet (foreløpig)tull.

Endret av LesPaul68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut noen av disse:

- Echo Mia Midi

- M-Audio Delta 44

- M-Audio Delta 1010LT (10 innganger, noe som muliggjør bra tromme opptak)

- E-MU 1212M (leveres med mye bra programvare)

Felles for dem alle er bra lyd, null støy og lav latency. Alle disse kan sees på som "semi-proffe" lydkort.

Hvis du går opp i pris så får du flere funksjoner (flere innganger og utganger, mic-preamp etc...), men lydkvaliteten er stort sett den samme. På denne typen lydkort får du ingen fancyduppedittdingser - kun bra lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipsa :D

Hvilken prisklasse snakker vi om her?

"- E-MU 1212M (leveres med mye bra programvare)"

Hva slags programmvare snakker vi om da da da?

Jeg trenger jo også et studioprogram.

Når det gjelder dette så er det viktig at det er en viss logikk i måten å bruke det på. Heller det enn en masse finesser jeg ikke skjønner hvordan jeg bruker.

Enkelt, brukervennlig, kurante formater og bra lyd er kravet mitt!

Har du noen forslag?

Jeg kan jo nevne at jeg såvidt har vært borti Cakewalk Pro, og det fatta jeg ikke bæret av!

Endret av LesPaul68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipsa :D

Hvilken prisklasse snakker vi om her?

"- E-MU 1212M (leveres med mye bra programvare)"

Hva slags programmvare snakker vi om da da da?

Jeg trenger jo også et studioprogram.

Når det gjelder dette så er det viktig at det er en viss logikk i måten å bruke det på. Heller det enn en masse finesser jeg ikke skjønner hvordan jeg bruker.

Enkelt, brukervennlig, kurante formater og bra lyd er kravet mitt!

Har du noen forslag?

Jeg kan jo nevne at jeg såvidt har vært borti Cakewalk Pro, og det fatta jeg ikke bæret av!

De aller fleste studioprogrammene er veldig lett å bruke, men du må sette deg inn i det litt først. Selv har jeg bare brukt cubase sx og kan trygt anbefale det. Men alt i alt burde du begynne med pro-tools med en gang, det er det de bruker i de fleste studio, så det er veldig kjekt å være komfortabel med det. Hvis du kommer over et tilbud med lydkort og pro-tools m-powered så burde du slå til. Da har du hardware og programvare for både mac og pc hvis du vil switche over til mac en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.