Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line6 Duoverb combo


Jøgge

Anbefalte innlegg

Hei og hallo. Var innom den lokale musikksjappa idag og så han hadde en Line6 Duoverb combo(12-13 måneder gammal), opprinnelig pris var 15 000 norske kroner, men han kunne, ettersom det var en gammal modell, gå ned til 7500,-. Men da er spørsmålet om Line6 Duoverben er verdt pengene? Duger den til metall( Death metal, heavy metal osv. og gammalrock( ZZ top, Thin Lizzy)? Hva syns dere om lyden i den? Verdt pengene? Burde jeg heller se etter en rørforsterker til denne prisen? :D

Takker på forhånd for alle svar .;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er spørsmålet om Line6 Duoverben er verdt pengene? Duger den til metall( Death metal, heavy metal osv. og gammalrock( ZZ top, Thin Lizzy)? Hva syns dere om lyden i den? Verdt pengene? Burde jeg heller se etter en rørforsterker til denne prisen? :D

Duoverben har vel ingen effekter (bortsett fra klang?), men derimot muligheten til å kjøre begge ampene samtidig, er det ikke så? Såfremt dette passer med dine behov, er ampen kanskje en kjøpskandidat.

Jeg liker ikke lyden i Line6-produktene når du drar på med mye vreng, typ tungmetall. Til lettere vreng, kanskje i retning Thin Lizzy, AC/DC, syns jeg den låter bra nok, men ikke sånn at jeg bytter amp for å få den. Muligheten til å kjøre clean & vreng samtidig i Duoverben gir interessante lydmuligheter, det samme med doubletracking av to ulike vrenglyder. Den gitarlyden jeg forbinder med ZZ Top er ikke noe jeg ville jaktet på i en Line6-amp.

Samtidig har kanskje ampen også en direkteutgang så du kan kjøre rett i bordet på spillejobber? Noe å ha i tankene, men jeg syns gitarlyden da låter for direkte. Du mister klangen i kabinett og rom.

Spørsmålet er vel om ampen dekker dine behov, og hvorvidt du kan få behovene dekket bedre andre steder. Jakter du på en combo, eller skal du ha topp & kabinett? I det prisnivået er det fort interessante muligheter i bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo akkurat dette med metallen som bekymra meg, men er 7500,- er dårlig pris for en demobrukt Duoverb? Vil det anses som et dårlig kjøp? Og hvilke andre forsterkere i denne klassen burde jeg se etter i denne prisklassen?

Takker atter en gang for svar ;)

Ps. Akkurat det med ZZ top'en og gammal rocken: Det er vel mer musikk jeg hører på, men ikke spiller så mye av, men det kunne vært praktisk å ha muligheten. ;)

Endret av Jøgge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å lese svarene til alle som aldri har prøvd nevnte amp, les heller på www.harmonycentral.com hva folk som har ampen mener. Les mange innlegg, så får du god peil på hva folk synes. Litt kjedelig med alle "kjøp røramp"-svarene du får når du ikke spør om det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk heller VOX sine AD forsterkere hvis du trengen en amp som duger til både dansband og blackmetal. Bruker en selv og den duger både til blues og metal. Hvis det er vintage-lyd du er ute etter så ville jeg heller sett på en Fender, Marshall eller en VOX. VOX AD-forsterkerene er bedre pris enn det er for den demobrukte Line6-ampen. Når det kommer til forsterkermodellerings amper og brett, så er det kun VOX som teller for meg. De bruker tross alt et rør for å få varmen i lyden. Line6 sine produkter er rent digitale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk heller VOX sine AD forsterkere hvis du trengen en amp som duger til både dansband og blackmetal. Bruker en selv og den duger både til blues og metal. Hvis det er vintage-lyd du er ute etter så ville jeg heller sett på en Fender, Marshall eller en VOX. VOX AD-forsterkerene er bedre pris enn det er for den demobrukte Line6-ampen. Når det kommer til forsterkermodellerings amper og brett, så er det kun VOX som teller for meg. De bruker tross alt et rør for å få varmen i lyden. Line6 sine produkter er rent digitale.

Nja...

Har en Vox AD selv til hjemmebruk, og det 12ax7 røret har nok vel så mye en psykisk virkning ;)

Absolut en kul modeleringsamp, men til Metal finnes det andre ting som funker bedre.

Line 6 kommer nærmere og nærmere ved hver update.

Spesielt Diezel etterligningene begynner å få noe for seg!

Men Metal er jo så mangt...

Kan du ikke fortelle litt mer om hva slags lyd du er ute etter...Eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, spiller vel mest av band som Metallica, Megadeth, Slayer, Anthrax. Noe Vader, Alice In Chains(grunge da), In Flames, BLS, Ozzy, CoB, God Forbid, Hatebreed og Trivium. Så det blir jo mye trash og hardcore, noe death og endel grunge. Og spiller i et "grunge" band og et trash band. :D

Håper dette hjelper...^^

Endret av Jøgge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.