Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

største tabbe live?


jokkemannen

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brukte en semiakkustisk gitar, og måtte sku ned gainen for at det ikke skulle feede. Så var det min tur til å ha solospot og jeg glemte seff å skru opp gainen, og med det oppsettet hadde jeg plutselig ikke sustain lenger, det gikk dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i det hele tatt gå på scena.............

hahaha

skulle steppe inn på en sang på en konsert. Så skulle bare bytte fort og sette igang. Men da vi bytta gitar så klarte jeg å treffe en switch på brettet hans. Det skrudde seff av hele dritten uten at noen av oss visste noe. Jeg skulle i tillegg starte hele greia. Så trommisen teller opp og jeg setter igang. Ikke noe lyd :D

Det var ikke flaut da, og ikke er det flaut nå heller.

Spilte også sologitar på skoleavslutningen i 10.klasse. En kompis filma oss. Og på opptaket hører man ikke soloen min. Men etterhvert så hører du at lyden på min gitar blir skrudd opp. Jævla lydmann hehe.

Ellers har alt annet vært "tulletabber" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle spille sammen med bandet på et ungdomsmøte. Vi fant ut vi skulle med en frisk lovsang som heter Hyll kong Jesus. Ungdomslederen var helt med på notene og fant en tamburin som hadde brukte. Midt ute i sangen gikk tamburinen i stykker og de små cymbalene fløy rundt i salen som en skvadron med ufoer. Folk hylte av latter og ungdomslederen også. Han var også forsanger og det er ikke så lett å synge rent når man brøler av latter. Ettersom jeg setter evnen til å improvisere høyte, løp jeg bort til mikrofonstativet for å overta. Her er det viktig å få med seg at jeg er vant til å ta mye mer i enn det han er, så mikrofonvolumet var rimelig høyt. Jeg rakk det så vidt, men var såpass forvirret av situasjonen at jeg sang følgende: Hyl kong Jesus, Han lever.

Nei det er ikke skrivefeil. Jeg sang HYL. Da var det gjort. Folk brølte enda mer. Ungdomslederen lo så tårene trillet. Lydmannen lå over miksepulten. Trommissen ramla av trommestolen og tok med seg et symbalstativ i fallet, samt at jeg og bassisten gikk ned i knestående.. Det ble et festlig møte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

samt at jeg og bassisten gikk ned i knestående.. Det ble et festlig møte

Trodde sånt var tabu i kirka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte også sologitar på skoleavslutningen i 10.klasse. En kompis filma oss. Og på opptaket hører man ikke soloen min. Men etterhvert så hører du at lyden på min gitar blir skrudd opp. Jævla lydmann hehe.

Hehe, ligner min; jeg, som en ung og uerfaren gitarist skulle spille slide-soloen på denne Hawaii sangen fra Vazelina (Hula Hula var det ikke?) på Grand Prix i 10. klasse. Jeg hoppet elegant inn på scenen med en fot, 100% klar til å spille en feiende flott Hawaii solo. Det var en interessant opplevelse å kun høre sin egen solo akustisk (spilte på el-gitar jah), og samtidig vite at ikke en sjel i resten av salen hørte noenting. Så hva gjør man? Jeg fullførte soloen, og hoppet inn bak kulissene igjen. Huff, hvor rart dette må ha sett ut. Skylder på lydmannen, men i ettertid må man vel bare smile av slikt.

Praiser: haha, peent! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skule fade inn på en sang, og jeg brukte volum pedalen på GT-6 for å gjøre dette... Trykkte pedalen ned litt for hardt og skrudde på wah-wah effekten. Tok et stund før jeg oppdaget det (var lite lyd i monitorene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 før vi skulle på senen så stod jeg ned i salen og testa gitarlyden ute.. når jeg skulle hoppe på oppå senen igjen, så stod jeg på ledningen og jacken på Fenderen står på plekterbrettet.. jeg rev av hele dritten så knottene føyk utover gulvet og rev opp skruene! ledning ingen til tonepoten røyk også.. så da var det bare å finne frem loddebolt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.