Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Transport av gitarer.


LesPaul68

Anbefalte innlegg

Det snakkes masse om gitarer og annet utstyr, men det er sjeldent noen som prater om noe av det viktigste utstyret vi har. Eller ihvertfall burde ha.

Nemlig gitarkofferten.

Hva bruker dere for å beskytte instrumenter og utstyr?

Selv så har jeg en koffert av merket TKL.

En svart "plastkoffert" som ser helt grei ut, men etter å ha brukt den en stund så har jeg erfart at denne overhodet ikke holder mål.

Dårlige hengsler, låser og håndtak gjør at jeg rett og slett ikke stoler på den. Jeg er redd den skal gå istykker og at gitaren skal ramle ut.

Jeg er mer glad i gitaren min enn som så, så jeg skal helt klart ha ny!

Hva bruker du - og hvorfor? Plusser og minuser?

Hvilke egenskaper bør en god koffert ha?

Anbefal gjerne merker, men ikke dra frem et merke og si det er verdens beste bare fordi helten din bruker den.

Jeg er for det første dritt lei sånne diskusjoner. Dessuten så trenger jeg ikke verdens beste koffert.

Noe av det feteste jeg har sett på denne fronten så langt må være denne. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...item=7396999900

Endret av LesPaul68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt ein gammal sliten TKL kasse til elgitaren i flerie år men flying, bussing og toging og har ikkje hatt noko problem. Teipa over hengslene før avgang og det har gått heilt fint. Kjøpte ny kasse til kassegitaren i sommar av merket Hiscox. Den kan du stå på utan at det lagar bul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igang med å bygge en transportløsning som gjør oppkoppling av pedaler så enkelt som det kan bli, og lurer derfor litt på om jeg i samme slengen snekkrer sammen ei kasse akkurat som jeg vil ha den.

Hmmmm....lure,lure....... <_< Integrere pedal kassa i gitarkassa..................tenke......klø.....slik at man får EN ting å bære på......... <_< .....jeg har jo bare fire pedaler++(edit:+)........hmmmmm........det KAN gå......jepp!! Det var lurt :rolleyes:

Endret av LesPaul68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si det?

Jeg har noen tanker i hodet, men aner ikke hva det blir av det tilslutt. Gode ideer tar tiiiiiiiiiiid :D

Men dersom jeg kunne klare å integrere pedal "modulen" til gitarkassa med et enkelt låsesystem så burde det være mulig å komme opp med noe som faktisk kan komme til å funke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.