Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Korg AX3000G


alexi

Anbefalte innlegg

Ser etter multi-effekts prossesor, og så at Korg AX3000G koster nesten 1300 spenn mindre enn Boss GT8. Spørsmålet er: noen som har prøvd begge to, og kan si noe om kvaliteten på lyden? kommer til å kjøpe en av delene i løpet av kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv eier jeg en AX3000G, og jeg har bare prøvd Bossen et par ganger, men jeg skal prøve å se saken fra begge sider.

Det er klart at begge effekt-prosessorene har sine gode trekk og sine dårlige trekk.

korg-ax3000g.jpg

Korgen er solid bygd og tåler en del bank. Vriknottene virker til å være av litt dårligere kvalitet enn de man finner på Bossen. Den er meget brukervennlig, og man kan få veldig gode lyder ut av den, så sant man er flink til å skru. Den har en del unødvendige ting, som for eksempel ESS, som egentlig bare er en synthesizer-effekt. God teknologi, men litt unødvendig. Den har en akustisk simulator som kan skape meget god lyd. Angående prisen er den lav i forhold til sine konkurrenter, og den er absolutt konkurranseverdig både i pris og kvalitet.

boss.jpg

Boss GT-8 har jeg bare prøvd et par ganger, og jeg kan egentlig ikke si så veldig mye om den. Den er absolutt av bedre kvalitet enn Korgen, noe som nettopp er grunnen til at prisen er hakket høyere. Angående lydkvalitet er Bossen til tider bedre enn Korgen. Nok en gang må man også være flink til å skru.

Overall er Bossen bedre enn Korgen. Det kan man ikke se bort fra. Min mening er at Korg AX3000G ligger rett under Boss GT-8, og de har begge sine finesser. Selv er jeg storfornøyd med min AX, og jeg har egentlig aldri angret på kjøpet. Begge er to fine produkter, og hvis du har planer om å kjøpe en av dem, vil jeg anbefale deg å stikke ned til nærmeste gitarbutikk for å prøve dem begge.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.