Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Testinnspilling. Kommentarer?


vwh

Anbefalte innlegg

Har akkurat begynt å leke litt med innspilling og slikt. Har ennå ikke fått noe skikkelig lydkort, og bruker derfor ennå den integrerte dritten som sitte på hk'et ;-).

Men uansett, har spilt inn starten av Steve Vais "The Crying Machine", og prøvd å ordne lyden så godt jeg kan. Har egentlig ikke peiling på hva jeg har sitti å fikla med i Adobe Audition, men håpet på å få noen tips om dere merker at jeg har gjort noen helt typisk nybegynner feil :-D.

Selve backingtracket er rippet fra en CD.

er også klar over at spillinga mi ikke satt helt tight men men.. Tok ikke akkurat det opptaket så seriøst, og spilte det hele inn på et par forsøk ;-).

http://home.no.net/jonhh/integrum_cryingmachine.mp3

PS. Om dere syns spillinga mi er falsk og stygg som pokker, så skal jeg forsvare meg med at jeg kun har spilt siden september 02 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dårlig første forsøkt dette. Men kanskje litt tynn gitarlyd. Forsøk å mikke opp forsterkeren litt ut fra midten. Ikke midt i for der er det mest diskant og hardt. Savner litt "mat" i lyden. Alle burde nå vite hva jeg mener om lite mellomtone :)

Selve spillingen synes jeg er helt fin etter forholdene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke noe om lyden jeg.

Det virker som om du er rimelig sikker på det du gjør, men du kan gjerne være råere, mer frampå på slike melodier. Hvis du lytter til originalen så er det mange småting som utgjør mye, men som ikke er så lett å høre. Slide til note, når begynner vibratoen, lik vibrato hele tiden? Tremolobruk og lengde på toner. Det vil nok gjøre den gode spillingen din enda litt bedre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey . Som en kjenner av Vai , og denne låta , så syntes jeg du mangler litt av artikuleringa i melodien om du skjønner? for i steden for en ny tone så bender du bare opp , da mister den litt av "spretten" . Det er litt vanskelig å forklare. .

Syntes gitarlyden var ganske bra , faktisk ganske imponerende . Jeg syntes du spiller veldig bra her , og har fin tone , og du viser at du har kontroll og du vet hva du spiller .. Det er veldig bra..

Good Job ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey . Som en kjenner av Vai

Ydmyk liten tass... :wink:

Well , er det noen på det forumet her som har hørt mye på vai , så er det da faen meg meg :P hihi .. Og deg da .. glemte det .. Kan jo stort sett ALLE vai låtene i hue .. Det var det jeg mente :P hihi .. ikke misforstå ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner det nok på nettet , ellers takk . har ikke hørt NOE av alcatrazz tinga faktisk . Har intrykk av at det er litt for "harry" for meg ..

Whitesnake tinga har jeg hørt noe av . Og DRL har jeg hørt det meste fra Eat em´ and Smile tror jeg .. Noen kule sanger egentlig :P men DLR er bare så UFATTELIG stygg :D haha ..

(g-streng utapå en leopard-mønstra tights-bukse er ikke suksess slik jeg ser på det :P)

Jeg er ikke så fan av flexable tida til vai , men men , det er lissom litt for sprøtt . Men jeg klarer å høre på det ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.