Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roger Waters fremfører Dark Side of the Moon


PerA

Anbefalte innlegg

Joda, vet at han er nevnt i Norwegian Wood-tråden, men tenkte at man kunne oppsummert litt.

Rogern skal spille på diverse festivaler ut over europa, men skal også ha egne shows (der han visstnok skal fremføre sanger som ikke ble med på originalen).

Med seg på turnéen tar han med seg følgende artister (Navnene er lenker til informasjon om artisten, de fleste er hentet fra Pink Floyd Hyperbase:

Andy Fairweather Low – Gitar

Snowy White – Gitar

Dave Kilminster – Gitar og vokal

Jon Carin – Keyboard

Harry Waters – Hammond

Graham Broad - Trommer

Katie Kissoon, PP Arnold og Carol Kenyon – Backingvokaler.

De av oss som leser Guitar Techniques kjenner kanskje igjen Dave Kilminster, en person som jeg tror kan avgjøre inntrykket (ivhertfall det jeg får) av konserten vesentlig. Men han er en dyktig type.

Snowy White og Andy Fairweather Low er kjenninger fra før av, og begge kjenner jo til Waters og Floyd fra før av (Snowy jobbet med hele bandet på Animals), og Jon Carin kommer rett fra turné med Gilmour før han starter avgårde med Waters. Selv synes jeg det nesten er litt søtt at Waters tar med seg sønnen sin på Hammond. :)

Nyttige lenker:

- Brain Damage's konsertside m/datoer.

- Roger Waters' offisielle side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du postet før meg :(:P

Gleder meg veldig nå. Dave Kilminster blir veldig bra på gitar, håper han kan synge godt også. Veldig bra at han har med seg mye av den samme besetninga som på In The Flesh. John Carin var et friskt pust der. En kan vel regne med å se Andy på bass også, akkurat som på In The Flesh. Gleder meg til å se Harry! :D

Det er et svært godt band han har med seg og det er bra! Bare 76 dager igjen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dukker de forskjellige brukerne her inne opp? Jeg skal på Norwegian Wood, muligens også Roskilde, selv om jeg dessverre tviler litt på det siste.

Dette blir bra saker!

(Bare 76 dager? Huff, mange eksamener før den tid…)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dukker de forskjellige brukerne her inne opp?

Jeg skal på Roskilde, så jeg satser på å få med meg Rogern der.

Synd han ikke har med seg Doyle Bramhall ll denne gangen:(

Jeg synes ikke det gjør noe i det hele tatt. Bramhall passet ikke inn med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd han ikke har med seg Doyle Bramhall ll denne gangen:(

Jeg synes ikke det gjør noe i det hele tatt. Bramhall passet ikke inn med musikken.

Der er deg grunnleggende uenig med deg, men det handler vel bare om smak og behag!

Jeg syns Doyle er en dritdyktig gitarist som tilførte Rogern's musikk noe spennende. Soloen han gjør på "Time" er noe av det feteste jeg vet! Soloskivene hans er også bra syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er deg grunnleggende uenig med deg, men det handler vel bare om smak og behag!

Jeg syns Doyle er en dritdyktig gitarist som tilførte Rogern's musikk noe spennende. Soloen han gjør på "Time" er noe av det feteste jeg vet! Soloskivene hans er også bra syns jeg.

Var litt bekymra for om du skulle bite hue av meg, slik som andre har gjort. :P

Har ikke hørt soloskivene, så der skal jeg ikke si noe. Han er en dyktig gitarist, men jeg synes ikke at det han gjorde passet noe særlig inn, særlig ikke i Floyd-låtene.

Men, som du sier, smak og behag. :)

Er det noen som har hørt Dave Kilminster synge? Eller har opptak?

Har litt lyst til å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.