Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

lage egne låter


heggiero

Anbefalte innlegg

Det kommer veldig ann på hva slags låt jeg setter meg ned for å skrive egentlig. Siste låt jeg skrev var en allsang som er mitt bidrag til en tensingkonkurranse. Da spilte jeg akkorder først, nynnet meg til et melodiutkast og finpusset et par dager på det. Skrev tekst og nå er den ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff, jeg finner hele tida på nye riff som er kule, men når jeg skal skrive dem ned etterpå, glemmer jeg alltid masse, så gir jeg opp.

Vil dere anbefale meg å lære meg noter eller skrive det ned som tabs?(eller andre, smarte måter)

tabs er mye enklere å lære seg å forstå :)

Ej synst Nota e enklast :P Men tabs funka fint det :) det e vertfall lettare ¨å lære sej å lese tabs da :P

Problemet med standard tekst tabs er jo at det ikke sier noe om rytmen. Skjønner ikke folk det?

Bruker du tabs med notehalser, er det jo egentlig bare like greit å skrive vanlige notehoder også? Er mye lettere spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør noe så banebrytende som å begynne med et gitarriff, og utvikle det videre før jeg skriver tekst og lager vokal.. har akurat fått meg bass også, så nå blir det vel litt mer fart i tinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en stor lideskap for musikk og gitarspilling og kunnetenkt meg å lage egne låter etterhvert, noen tips til de som ikke er så gode på tone anv og akkorder til fremgangsmåter og lage egen musikk på

hei :) Jeg er ikke særlig god på gitar og tekstene mine suger, men jeg elsker å lage musikk og jeg har den lidenskapen du også prater om! det er veldig klisjé å si at det er alt som skal til, men det er bare å lære deg et par akkorder, så er du igang med å spille av deg selv. Du plukker opp ting etterhvert som du spiller, hører på andre og generelt henger i med spillinga! Det kommer seg og om du har talent for det her, så går det fortere enn du tror.

Husk å variere det du spiller, lær deg plekterteknikk og hvis du ikke sovner så lett bør du kjøpe deg en gitarbok og lese om de forskjellige fingerspill-typene og alt det som er basic for å bygge opp en pen sang. Jeg tror det går strålende med deg, mann! :D

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør noe så banebrytende som å begynne med et gitarriff, og utvikle det videre før jeg skriver tekst og lager vokal.. har akurat fått meg bass også, så nå blir det vel litt mer fart i tinga..

sku jeg likt å sett :lol:

Meg med bass? Jeg vises ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver så godt vi akter å lage låter med bandet, men problemet er at vi ikke finner på noe tekst som passer til refrenget/riff ,...

hehe http://www11.nrk.no/urort/user/?id=32566 hør den låta....det er bandet jeg er med i...en rolig og fin ballade...men vokalisten skrev en mildt sagt syk tekst :D hehe

edit: crappy innspilling...vi hadde dårlig tid, og låta var ikke øvd inn eller noe!

Endret av espen88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte ideene mine når jeg er på skolen. Da prøver jeg og tenke på den resten av dagen, når jeg kommer ned skriver jeg ned melodien, lager flere og flere spor på sangen, riff, andremelodi, synth, bass, solo, trommer og whatever. Slikt skjer det til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever etter filisofien om at hvis ideen er god nok så trenger jeg ikke skrive den ned. Ganske hendig.

Samma her. Så nå er vi dobbelt så kule som vi egentlig er.

Kan jeg bli med?

Har et ark med diverse catcy stæsj som jeg føler jeg kunne putta i en sang eller skrevet en sang om. Hender jeg plutselig spiller et riff ut av det blå. Men glemmer faen meg alltid å skrive ned på tabs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.