Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Staffan William-Olson


Jingles

Anbefalte innlegg

Har ikke hørt noe av solomaterialet hans, men han spilte i rockegruppen Sons Of Angels på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet. En del kult gitarspill på de skivene hvertfall.

I det bandet spilte han forresten sammen med Lars Kilevold, mannen bak Lørdagspizza-hiten, hehe B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok gitartimer hos ham et par år i gamle dager. Det var før SOA og Real Thing. Var å så TRT masse ganger på Rebekka West når de pleide å spille der. Sist jeg så ham var med Mezzoforte på Cosmopolite noen år tilbake. Han var en djevel på el gitar før jazzen tok ham.

Skivene med The Real Thing er vel noe av det bedre standardjazz som noen gang har vært produsert her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leste et sted at han hadde begynt med jazz. Det er jo en litt annen sjanger enn puddelrocken, han drev med før, hehe :) Sons Of Angels ga ut et album i 2001 også, men det var vel for å få et avbrekk i jazzen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, han er nok ikke blitt verre etter at han begynte å spille jazz, men de som likte han i Sons of Angels, mista vel sansen for ham. Han er en veldig spennende jazzgitarist. Han har et veldig særpreg, og tonen hans er jo fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje ikke Pop er den beste plata, men den er kul nok. Oak road bogaloo med Staffal William Olsson sextet er ei plate som jeg liker bedre. Skikkelig groovy låter mad tonnevis av kult spill på samtlige instrumenter.

Tror kanskje Pop blir litt ødelagt av "Livin da vida loca" Liker ikke den... usj....

Så forresten Staffan live på Fyret sammen med Mike Gallaher. Mike har spilt litt med bl.a. Joe Cocker. Passe dugelig fyr. Uansett, det er nok de tøffeste to og en halv time gitarspilling jeg noensinne har hørt live. Gutta har hverken brems eller respekt for noenting. De kjørte på standardlåt etter standardlåt og gjorde de om til et eller annet jeg ikke kan forklare.

Sjekk ut Mike's hjemmeside for noen smakebiter og ikke minst kikke litt på en godt tatovert jazzgitarist... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, han er nok ikke blitt verre etter at han begynte å spille jazz, men de som likte han i Sons of Angels, mista vel sansen for ham.

Nja, snakket med ham når vi var på Mezzoforte og han inrømmet at han hadde øvd som faen for å få gang i el gitar spillinga igjen. Han spiller standard fett som faen ikke no å si på det, men han var mye bedre på el før han begynte i Real Thing. Er endel forskjell på teknikk. Når jeg gikk hos staffan spilte han Yngwie soloer så det grein etter på en skallopert ESP. SOA var heller aldri Staffans greie, tenkte mer på det jeg har hørt ham spiller før SOA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. akkurat. Ja, det kan nok sikkert stemme.Han ble sikkert flinkere musikalsk, men kan nok tenke meg at teknikken fikk en knekk etter at han begynte å spille jazz, hvis han bare spilte Yngwie og annet shred før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble sikkert flinkere musikalsk.........

Litt usikker på hva du mener med det? Tror du misforstår hvis du tror Staffan begynte å spille jazz med Real Thing. Han spilte da jazz også lenge før den tid. Det var vel mer at han rendyrket standardgreiene med det bandet.

Men han er flasket opp på Deep Purple og mye av det samme andre greiene som Yngwie så innerst inne er han nok en liten rocker.

Av alle ting så har jeg også hatt med Staffan på helsestudio i sin tid, he he......... Oh the dayzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men NÅ henger jeg med :)

Kjenner du han?:P

Tja, tok jo timer hos ham i 2-3 år før jeg dro til GIT og da blir man jo relativt godt kjent. Var også en del innom etterpå, men jeg har bodd i England i 3 år og han fikk seg kone og barn osv. Så etter det så har jeg kun hilst på når jeg har møtt ham ute. Var egentlig litt pointless å dra til GIT etter å ha tatt timer hos Staffan, men LA er jo kult da.

Hvis det er noen her som tar timer hos Kjetil så har han en demo som Staffan laget på slutten av 80 tallet. Der er det en sinnsykt fet rolig sak men noe utrolig gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.