Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tHeMuTh|n's Cubase SX 1 for Bunnies update 28.april 2004


Anbefalte innlegg

perotto: da bare trykker du solo på det sporet du vil eksportere, velger "file - export - audio mixdown". Deretter sørger du for å trykke inn valget "audio track (pool følger med automatisk) under "export to"

da vil du få et nytt spor med det ferdige resultatet. Det er mulig du også får opp en ny opitonsdialog..da velger du "copy to working directory" eller noe slikt. Sistnevnte gjelder iallfall SX 2. Men i det store og det hele så er det likt med SX 1 (og VST32 også minnes jeg)

Det finnes også en freeze funksjon i SX 2 som gjør noe av det samme...men jeg har ikke fått testet den ut ennå. Dessuten har jeg veldig overfladisk skumlest om noen problemer ang på cubase's forum

Forresten...hvis du har effekter som klang eller ekko...husk å sette den bakre marker litt lenger bak enn slutten på parten(sporet) du skal eksporetere...slik at du får med hele kland/ekkohalen...ellers låter det teit :)

Hans Majestet: hvis du ser to poster FØR den posten min som du kommenterer om lagring, så får du se en link til priser om Cubase. Du vet de to tingene man har foran på hodet...de du kan blunke med? Lukk opp de...så blir det lyst

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...&gid=2&subgid=1

hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

til tHeMuTh|n:

Først og fremst takke deg for et flott "kurs". Har mye interesse for dette her. Har drevet mye med Cubase VST32 (ver. 5.0.), og jeg fant ut at det er litt forskjellig fra SX, så det er litt vanskelig og bli vant med en ny versjon. Viste dette til faren min, som også driver med musikk og data.

Vi lurte på om du kunne ta for deg midi delen av SX senere?

Dette hadde vært topp.

Keep on the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hadde vært fint med ett lite kurs på midi-delen. Nå har jeg rotet rundt med det en stund så jeg føler jeg har litt teken på det, ihvertfall det mest basiske. Det er forholdsvis intuativt, men det er helt sikkert mange ting jeg ikke har fått med meg eller gjør feil av min "prøv og feil" metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

SL er en light-versjon - den har ikke all funksjonaliteten til SX, men det skulle vel absolutt holde lenge for de aller, aller fleste her inne på forumet. Det er selvfølgelig noen forskjeller mellom programmene, men likhetene er mer sentrale, og jeg kan ikke tenke meg annet enn at denne guiden vil være svært nyttig også for å lære seg å bruke Cubase SL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.