Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble sammen sammen to topper?


LTBR

Anbefalte innlegg

Du trenger en splitter som sender signalet til begge ampene, om du vil bruke preampen til begge ampene. Hvis du bare skal ha to poweramper for å kjøre stereo har du vel gjerne stereoeffekter.

Om du gjør førstnevnte og har et ikke forsterket gitarsignal, burde du splitte ved hjelp av en buffer, hvis ikke blir signalet for svakt.

http://www.axess-electronics.com/_p_bs2.htm

I tillegg burde aboslutt det signalet som går inn i den ene ampen være isolert fra det som går inn i det andre, hvis ikke har du plutselig en fantastisk bråkete jordsløyfe, noe man ikke vil ha. Her er ISO-utgangen på BS2'en ganske hendig :)

Edit:

Two of the three outputs are connected in parallel and the third is Transformer Isolated to prevent Ground Loop Hum/Noise when driving two amplifiers.
Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være enkelt :blink: Jeg er langt ifra noe dreven i oppsett av amper, har nok med å fikle på min egen :D Men sjekk denne linken: http://www.finn.no/finn/bap/object?WT.mc_i...64&pos=7&tot=68

For det første så er det så rått å se på at det er orgasmisk, og lyden tør jeg ikke fantasere om en gang, og for et møbel!!!! Og FOR EN PRIS!!!!!!!!!!!Håhåhåhåhåhå.................... Men, hva trenger man for å bruke dette på kun en gitar, uten noen effekter og pedaler av noe slag, uten det man evt må ha selvfølgelig, som en "splitter eller buffer" feks som du kaller det. Kanskje jeg er dum nå men det som jeg mener er hvordan man kan bruke disse to toppene i "paralell" med hverandre?

Den splittern ser jo enkel ut, gitar inn på ene siden og så to kabler ut på den andre siden som går inn på hver sin input på toppene og så styrer man toppene sånn som man vil i forhold til hverandre? Eller fins det bedre/smartere løsninger?

Endret av www.dynamite.name
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bruke en A/B boks? Gir nok ikke det reneste signalet, men men.

Systemene som de store gitaristene gjør for å binde sammen riggene sine er kompliserte og piss dyre, så selv om du kanskje mister litt signal og legger til litt støy, så er vel A/B bokser den enkleste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En A/B/Y boks i såfall, han vil jo kjøre ampene samtidig.

Altså, hvis du ser på bufferet jeg viste deg, og leser det som står under, skal det ikke være så vanskelig. Du må isolere den ene, hvis ikke får du garrantert støy, noe man ikke vil ha. Så da bruker du main out og ISO out og kan eksperimentere litt med faser (bryteren) til du har god liv i begge.

Du trenger selvsagt en gitarkabel til hver amp etter bufferet, og om du setter bufferet etter pedalene dine og splitter der, kan du bruke pedalene på samme ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemene som de store gitaristene gjør for å binde sammen riggene sine er kompliserte og piss dyre, så selv om du kanskje mister litt signal og legger til litt støy, så er vel A/B bokser den enkleste løsningen.

Ikke nødvendighvis. Mange pro gitarister bruker BS2 boksen som Gnome foreslo og den er ikke spes dyr. Endel effektpedaler har også mulighet til å splitte til flere amper.

Det er ikke så nøye hva du bruker, bare den ene utgangen på boksen er isolert. En skikkelig A/B bokser har også isolerte utganger.

Problemet du får når du kobler sammen to amper er jordbrumming. Dette forårsakes at det er flere sammenkoblinger mellom jordnivået i de to ampene.

Når du plugger to amper i veggen har du automatisk en sammenkobling av jord nivåene gjennom jord lederen i 230V pluggen. Dette SKAL alltid være der og er viktig for sikkerheten. Problemet er at hvis du kobler sammen ampene på noen som helst annen måte i tillegg så har du mer enn en sammenkobling.

Måten å løse dette på er å bruke en splitteboks som har en isolert utgang. I denne sitter det da en liten isolasjonstransformator som bryter jordkoblingen slik at selv om kablene fra begge ampene går inn i samme boksen er det ikke noen fysisk sammenkobling mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.