Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er sangstemmen viktig i rock?


Deryck

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmen har mye å si for bandet. Jeg gidder ikke å høre på musikk som The Darkness' date=' men det er bare pga vokalisten. Ellers er det fett.[/quote']

The Darkness er jo dritt fett! Justin Hawkins som er vokalist er jo rå!

Han spiller gitar, piano og noe annet... Pluss at han synger da.

Ikke alle liker vokalen til Hawkins, men jeg synes den er bra...

Har ikke kjøpt plata "Permission to land" ennå, men kanskje jeg kjøper den senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' ingen stemme kunne passet bedre til Nirvana's musikk.[/quote']

Kan ikke bli mer enig.

@ Deryck: Kurt Cobain synger faktisk ganske bra. Stemmen hans går jo ikke akkurat over så mange oktaver' date=' men jeg tviler på at en tenor kunne synget Nirvanas materiale så tøft som Kurt gjør. For meg er det viktig at stemmen er karakteristisk, og at jeg kan tenke det der er den vokalisten, det er hans stil. Altså, der er viktig at det er noe unikt å særegent ved den, noe jeg assosierer med akkurat den vokalisten..[/quote']

Er veldig enig! Men han synger ikke veldig pent, ikke sånn opera og sånne greier, men han er seg selv, det er bra!

Sangstemmen er tøff, det synes jeg også, OG den passer Nirvana perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at vokalen kan betraktes som et instrument' date=' og hvordan vokalen lyder trenger ikke å være så viktig. Da er det viktigere hvordan vokalisten synger. Innlevelse, tekst etc...

Hør bare på Neil Young og Bob Dylan.[/quote']

second that !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tenker på at folk som f.eks' date=' han i White Stripes, James Hetfield, han i "Godsmack", kan hvem som helst bli rockevokalist, bare de øver på å komme litt høyere enn alle andre[/quote']

James Hetfield kommer da alldeles ikke høyere enn "alle andre". Dessuten har Hetfield, og sikkert de to andre også en grad av utstråling, integritet og sterk personlighet både i stemmen og i sin fysiske manifestasjon, og derfor kan ikke hvemsomhelst bli rockevokalist, fordi hvemsomhelst ikke har denne X-faktoren. Og det er det samme med gitarister, eller hvilkesomhelst andre musikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokalisten er som ett instument, feks. i kazhercs orchestra [ vet ikke hvordan det skrivest ] der er det ikke mangen som kan høre ka han synge om, derimot blir stemmen som en tøff, ja, lyd? INstrument var det eg meinte ;)

Kaizers ja,, franskleraren min e morå te han så synge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.