Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er sangstemmen viktig i rock?


Deryck

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva dere mener, er sangstemmen veldig viktig hvis det er ganske energisk og tung rock?

Selv hører jeg mest på instrumentene og tekstene, sangstemmen er ikke fullt så viktig... Bare det ikke hører ut som... ja, hva er ille, eller hva lukter ille? :)

Jeg synger litt selv, har sikkert ikke den beste sangstemmen, men den blir bedre etterhvert. Personlighetene til vokalister og folk er også veldig viktig, det skal ikke bare låte fett! Det er min mening da...

Kurt Cobain hadde vel ikke akkurat vakker sangstemme, for å komme med et eksempel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener at vokalen kan betraktes som et instrument' date=' og hvordan vokalen lyder trenger ikke å være så viktig. Da er det viktigere hvordan vokalisten synger. Innlevelse, tekst etc...

Hør bare på Neil Young og Bob Dylan.[/quote']

Ja er veldig enig... Det var det jeg prøvde å få fram, kanskje det ikke ble helt tydelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at vokalen kan betraktes som et instrument' date=' og hvordan vokalen lyder trenger ikke å være så viktig. Da er det viktigere hvordan vokalisten synger. Innlevelse, tekst etc...

Hør bare på Neil Young og Bob Dylan.[/quote']

Ja, jeg må også si meg helt enig der, en sangstemme kan ødelegge et spor / en hel plate eller tilogmed et helt band. På samme måte som instrumenter.. Dette er fungerer jo også helst den motsatte veien, slik at vokalen brukes utrolig bra, slik som man også kan dra en utrolig solo med et instrument... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er et veldig rartdumt spørsmål . Selvfølgelig er det viktig at sangstemmen er bra ! ellers er det jo ikke no poeng i å ha vokal med .. Chris Cornell for meg takk :D

Nilsefix

Ja det var litt dumt, sangstemmen er selvfølgelig viktig, men er det viktig at den er bra, var kanskje det jeg var ute etter.... Sorry, hvis det ble litt feil der...

Er forresten enig i at Cornell er bra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyeste prioritet må vel være at vokalisten klarer å synge reint.

Innlevelse er også viktig for en god live opptreden..

Jeg er forresten uenig i at Kurt Cobain sang stygt. Kurt hadde en kjempe stemme som passet musikken utrolig bra. vanskelig å definere bra og dårlig stemmer i musikk, ettersom det er så utrolig mange sjangere hvor forskjellige stemmer egner seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.