Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Besetning til teknisk blackmetal band i grenland søkes


Rag

Anbefalte innlegg

Vi er 3 karer fra Skien som etter planen å følge starter et seriøst Black Metal band nå til sommeren. Vi har allerede en del materiale som er halv-teknisk, melodiøs stemnings-Black Metal. Grunnen til at vi venter med å sette i gang er hovedsaklig på grunn av to ting: Trommisen venter på sitt nye custom-made trommesett fra statene, og at vi er kresne på medlemmer.

Når jeg snakker om "vi" så snakker jeg om meg selv, Vegar(gitar), Robin (gitar) og Henning (trommer). Vi er ute etter en besetning som blir seende ut sånn som dette:

Trommer, 2xgitar, Bass, Synth, Vokal.

De som har meldt seg til tjeneste så langt har hatt en eller annen form for hake ved seg. Enten at imaget ikke er der, eller at de tekniske ferdighetene ikke holder helt. Begge disse tingene ser vi på som viktige. Kanskje noen synes det er sært, men vi synes imaget i et blackmetalband har mye å si. Vi vil ikke være et daft, halvhjerta, middelmådig svartmetallband. Derfor hadde det vært kult med et band hvor alle har langt hår og headbanger og kicker ass! Det er også viktig at et medlem skal være gira på å spelle og være hyggelig og effektiv.

Når det gjelder vokalist ser vi etter en som kan grinde med magen, så han slepper å ødelegge halsen og for å holde ut mer enn i max 3 låter. Etter min smak skulle jeg gjerne likt å klona Ihsahn fra Emperor og satt han som vokalist. Liker også vokalen i Dimmu Borgir, Born of Thorns og Antestor. Konge om vokalisten er flink til å synge itillegg.

Det er bare å ta kontakt hvis noen lurer på noe eller er interessert..

Kontakt Vegar på mail: vegar_99@hotmail.com(ps. jeg er ikke født i -99 selv om 99 er tallet i mailen min:P)

eller Henning på mail: johenningb@hotmail.com eller tlf: 45602679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Husk at image på scene og image til vanlig er to forskjellige ting da, også for blackmetal band.

Det er veldig få av blackmetallerne og alle andre metal folk som går rundt som aper til vanlig, bare forvokste fjortisser. Nagler og skinnfrakker hører til på scene og bilder.

Håret er heller ikke viktig, bare å skinne seg det, så ser du da hardere ut enn en med langt hår.

Hvis image er viktig nok til at dere kan utelate gode musikere tror eg dere har misforstått litt..

Mulig jeg tar feil men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Husk at image på scene og image til vanlig er to forskjellige ting da, også for blackmetal band.

Det er veldig få av blackmetallerne og alle andre metal folk som går rundt som aper til vanlig, bare forvokste fjortisser. Nagler og skinnfrakker hører til på scene og bilder.

Håret er heller ikke viktig, bare å skinne seg det, så ser du da hardere ut enn en med langt hår.

Hvis image er viktig nok til at dere kan utelate gode musikere tror eg dere har misforstått litt..

Mulig jeg tar feil men...

Det kom kanskje ikke frem i innlegget men det er imaget på scenen vi tenker på så klart. Men for å få et ordentlig fett sceneshow så hører langt hår med! Jeg vet ikke hva du synes, men jeg er hvertfall ikke gira på å spelle sammen med headbangende Deodoranthoder. Siden du sier: "Det er bare å skinne seg", så er det vel "bare å la håret gro" også da. Du trenger ikke komme med "fasitsvar" på hva vi synes. Hvis innlegget irriterer deg så la være å skrive noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom kanskje ikke frem i innlegget men det er imaget på scenen vi tenker på så klart. Men for å få et ordentlig fett sceneshow så hører langt hår med! Jeg vet ikke hva du synes, men jeg er hvertfall ikke gira på å spelle sammen med headbangende Deodoranthoder. Siden du sier: "Det er bare å skinne seg", så er det vel "bare å la håret gro" også da. Du trenger ikke komme med "fasitsvar" på hva vi synes. Hvis innlegget irriterer deg så la være å skrive noe

Innlegget irriterer meg ikke nevneverdig, men det hørtes veldig "fjortiss" ut.

Passer segdårlig i blackmetal med rosa tøfler vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom kanskje ikke frem i innlegget men det er imaget på scenen vi tenker på så klart. Men for å få et ordentlig fett sceneshow så hører langt hår med! Jeg vet ikke hva du synes, men jeg er hvertfall ikke gira på å spelle sammen med headbangende Deodoranthoder. Siden du sier: "Det er bare å skinne seg", så er det vel "bare å la håret gro" også da. Du trenger ikke komme med "fasitsvar" på hva vi synes. Hvis innlegget irriterer deg så la være å skrive noe

Innlegget irriterer meg ikke nevneverdig, men det hørtes veldig "fjortiss" ut.

Passer segdårlig i blackmetal med rosa tøfler vettu.

Jeg vet ikke hvorvidt rosa tøfler har noe med at vi vil ha et kult sceneuttrykk akkurat. Gjennomsnittsalderen vår er 18 år og vi gremmes over "fjortismetallere" som går med naglehalsbånd og skinnfrakker til vanlig. Har allerede presisert det vi mener. Det ser mye mer gjennomført ut når samtlige har langt hår på en opptreden enn når et par har det, og resten har kort, stripa hår. I og med at musikken ikke er veldig krevende å spille fokuserer vi også på å ikke se himla kjipe ut når vi speller. Det er desverre ingenting dere kan gjøre med det:P Lurer på hva den neste kverulerende kommentaren blir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom kanskje ikke frem i innlegget men det er imaget på scenen vi tenker på så klart. Men for å få et ordentlig fett sceneshow så hører langt hår med! Jeg vet ikke hva du synes, men jeg er hvertfall ikke gira på å spelle sammen med headbangende Deodoranthoder. Siden du sier: "Det er bare å skinne seg", så er det vel "bare å la håret gro" også da. Du trenger ikke komme med "fasitsvar" på hva vi synes. Hvis innlegget irriterer deg så la være å skrive noe

Innlegget irriterer meg ikke nevneverdig, men det hørtes veldig "fjortiss" ut.

Passer segdårlig i blackmetal med rosa tøfler vettu.

Jeg vet ikke hvorvidt rosa tøfler har noe med at vi vil ha et kult sceneuttrykk akkurat. Gjennomsnittsalderen vår er 18 år og vi gremmes over "fjortismetallere" som går med naglehalsbånd og skinnfrakker til vanlig. Har allerede presisert det vi mener. Det ser mye mer gjennomført ut når samtlige har langt hår på en opptreden enn når et par har det, og resten har kort, stripa hår. I og med at musikken ikke er veldig krevende å spille fokuserer vi også på å ikke se himla kjipe ut når vi speller. Det er desverre ingenting dere kan gjøre med det:P Lurer på hva den neste kverulerende kommentaren blir..

tipper det blir en kommentar om at musikken deres skal være teknisk, men likevel ikke veldig krevende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.