Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gehør program på pc


Jamest

Anbefalte innlegg

Gikk på gitarskole for lenge siden og den siste gangen jeg var der fikk jeg høre av læreren min at det fantes et "gehørprogram" jeg kunne laste ned på nettet et sted... man kunne visstnok kjøpe, eller laste ned demo versjon. Det var visst slik at man fikk høre en akkord, også skulle man gjette.

Noen som vet hvor? jeg fikk aldri linken til den siden... hadde vært kjempekjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer jo ikke noe viss man skal sitte og gjette på akorder da men :b

Det er jo bedre viss du prøver og høre etter hva som er i akorden i stedet for hele greia. Prøv og bryt opp hele lydbildet, er det en liten septim? Moll, dur? Osv, slik funker fint til meg. Alt jeg trenger til dette er en annen kompiss som spiller en haug med akorder :) Det er jo såklart lurt og starte helt basic med slikt, f.eks D, Em, A osv. Så prøver man seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Mag. Trådstarter mener jo selvfølgelig ikke at han skal gjette vilkårlig på akkorder.

Tror earmaster er bra. Brukte en gammel versjon før. De nye er garantert mye bedre.

Akkorder er veldig lurt å øve på. Du kan først starte med å angi forskjellige 3- og 4-klanger, for så å gå videre til progresjoner. Det er da moroa begynner. Et must for et godt øre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.