Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mening om amp


Enter

Anbefalte innlegg

hei!

lurer på om noen av dere har testet noen av disse ampene.

-mesa boogie stiletto deuce

-mesa boogie f50/100 head

Skal skaffe amp,da står valget mellom marshall dsl og disse 2. Lurer på om det er noen som kan komme med innspill, da jeg ikke har fått testa mesa'amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F-100 blir kanskje litt overkill? Hvor skal du spille med den? Uansett, har registrert at F-50 får uforskammet mye skryt for både pen lyd, og versatilitet. Er veldig interessert i denne forsterkeren selv, og vurderer å kjøpe en slik i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig sluttet å tenke på å kjøpe 100w røramp uansett, etter å ha hatt 50watter selv. Jeg spiller det meste, spiller ikke så mye metal. Har sett litt på div. rewiev's, og har konkludert med det at f serien er en mer allsidig amp enn de andre 2/har også bedre clean enn marshall. Smat at prislappen er hyggeligere å se på enn på stiletto'en. Blir nok en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YO

Hadde denne ampen i ca 2-3 mnd. Clean-kanalen (ch 1) var min favoritt. Den låt utrolig pent med en strat/tele og SG m/p90. Nydelig reverb og push/pull på volum gjør at du kan få en veldig bright tone med massevis av punch.

Kanal 2 likte jeg ikke. Eller, med moderat bruk av gain var den fin, men passerer du klokka 9 blir det for mye vreng for min del. Var liksom ikke så musikalsk som jeg hadde håpet på. Klassisk mesa vreng på godt og vondt.

Reverb kan skrus av- og på fra fotbryter.

Ampen har også en tredje "kanal" eller boost om man vil kalle det det. Veldig stilig.

Det jeg ikke likte med ampen var:

volum: ampen spiller grisehøyt, og små endringer på volum/gain gir VEEELDIG store utslag på lydnivå. Lite fleksibel i den forstand. Med en hotplate el liknende er du i boks.

vreng: liker en god britisk vreng, og da var jo dette i utganspunktet feil amp å kjøpe, men hvorfor ikke :blink: ?

kontroller: alle potmetre er veldig sensitive, slik de fleste mesa'er er (ihvertfall de jeg har spilt på). Dette gjør at en liten endring på bass, mellomtone osv får store utslag. På en annen side er det jo morsomt for den som trenger denne egenskapen, men ikke for meg.

Til slutt vil jeg si at dette er en veldig god amp, hvis det er amerikansk tone man er ute etter. Nydelig clean med en flott reverb. Massiv, rå vreng som kan minne om de større brødrene, men kanskje litt mer raffinert?Jeg bruker gibson gitarer med p90 og humbuckere, og syntes ikke dette låt tilfredsstillende til mitt bruk. Låter som sagt veldig super overbra med en god fender! Bør prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YO

Hadde denne ampen i ca 2-3 mnd. Clean-kanalen (ch 1) var min favoritt. Den låt utrolig pent med en strat/tele og SG m/p90. Nydelig reverb og push/pull på volum gjør at du kan få en veldig bright tone med massevis av punch.

Kanal 2 likte jeg ikke. Eller, med moderat bruk av gain var den fin, men passerer du klokka 9 blir det for mye vreng for min del. Var liksom ikke så musikalsk som jeg hadde håpet på. Klassisk mesa vreng på godt og vondt.

Reverb kan skrus av- og på fra fotbryter.

Ampen har også en tredje "kanal" eller boost om man vil kalle det det. Veldig stilig.

Det jeg ikke likte med ampen var:

volum: ampen spiller grisehøyt, og små endringer på volum/gain gir VEEELDIG store utslag på lydnivå. Lite fleksibel i den forstand. Med en hotplate el liknende er du i boks.

vreng: liker en god britisk vreng, og da var jo dette i utganspunktet feil amp å kjøpe, men hvorfor ikke :blink: ?

kontroller: alle potmetre er veldig sensitive, slik de fleste mesa'er er (ihvertfall de jeg har spilt på). Dette gjør at en liten endring på bass, mellomtone osv får store utslag. På en annen side er det jo morsomt for den som trenger denne egenskapen, men ikke for meg.

Til slutt vil jeg si at dette er en veldig god amp, hvis det er amerikansk tone man er ute etter. Nydelig clean med en flott reverb. Massiv, rå vreng som kan minne om de større brødrene, men kanskje litt mer raffinert?Jeg bruker gibson gitarer med p90 og humbuckere, og syntes ikke dette låt tilfredsstillende til mitt bruk. Låter som sagt veldig super overbra med en god fender! Bør prøves!

Kan du si at det er en mer Petrucci-aktig vreng da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.