Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker som spiller bra paa lavt volum


Anbefalte innlegg

Hei!

Er ute etter en ny forsterker som hovedsaklig skal brukes hjemme, problemet er bare at jeg bor i en leilighet midt i oslo og har et par hissige naboer rundt meg. Trenger derfor en forsterker som produserer en bra lyd paa lavt volum, forsterkeren skal stort sett brukes til aa oeve med.. Har tittet litt rundt paa nettet og har sett at Fenders blues junior og vox sin ac15cc1/x har blitt anbefalt, er dette gode forsterkere paa et lavt volum? Blir det noedvendig med en distortion pedal hvis man skal ha vreng? Spiller mye klassisk rock og blues og har en gibson les paul special. Jeg befinner meg fortiden i utlandet og har derfor ingen mulighet til aa faa testet noen av disse, men planen er aa ta med meg en paa vei hjemover siden det er betraktelig billigere her.. Setter derfor veldig pris paa alle svar! Kom ogsaa med forslag til andre gode forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du kanskje vil litt opp i prisklasse, men kan absolutt anbefale deg et billig og bra alternativ. Roland Micro Cube. Den er knallbra. Kun 2 watt, men meget fin lyd. Har en slik amp i tillegg til Vox`n min, og kan på det varmeste anbefale den. Bruker den hjemme, uten og forstyrre kjærring og unger. B)

Dessuten er den pitteliten, og kan brukes med batterier.

Kan også anbefale Vox AD100VT da den har regulering på wattstyrke. 1-100 watt. Har også en slik, og hjemme bruker jeg den sjelden på noe mer enn 1 watt. Ute holder det å tune den opp til 50 watt.

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cornford harlequin 6 watt...www.kickmusic.no/ehandel

Victoria har en fin liten amp på 5 watt....www.vintagegitarer.no

Matamp MiniMat (6v6) 2 watt...www.tre45.no

Det er jo mye annet også da, men dette er rimelige, gode forsterkere og kan jo kanskje være et smart sted å begynne?! Har selv hatt den cornford'en og det er en knall-amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar hittil!

Valvetronix serien ser jo ut som et godt alternativ, leser jo mye positivt om de rundt om paa forumet her. Lurer paa om dette med aa kunne justere watt styrken gjelde for alle valvetronix forsterkerne? Tittet nemlig paa ad60vt/d60vtx og kunne ikke se at det stod noe om aa kunne regulere watt styrken paa de http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/ad60vtx.htm .

Men saa leste jeg en anmeldelse av den paa www.sound1.no og der sa anmelderen at han pleide aa ha den innstilt paa 1 watt, ble litt forvirret av det saa hadde vaert fint om noen kunne klarnet opp i det. Har nemlig spart opp litt penger til ny forsterker naa og kan strekke meg til en saann en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke Superbassen din som din hovedamp gnome? De låter og er deilig... MHhmmmm.

1: Jeg liker ikke ta den med ut, den er gammel og tåler ikke allverdens. Men drar jeg i studio f.eks. er den alltid med.

2: Da må jeg investere et helvete i pedaler for å få kul vreng (altså, jeg er ikke fornøyd uten en TS-808 og en GTO Supercharger, som har total nypris på over 7000 kroner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.