Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

en låt av bandet jeg spiller i


Robogn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg spiller i et band som heter Illusion, vi spiller.. En eller annen slags form for melodiøs metal med et par ''progga'' elementer, ikke så mye i denne låta men blir litt mere i andre.. Alle i bandet er 16 år, og vi har spillt sammen i snart et år. Låten er spillt inn og mikset av meg, på rommet mitt med hjemmestudio utstyret som jeg har, og vi er igrunn ganske fornøyde med lyden, men vi er såklart åpne for kritikk..

Akkurat fått ferdig en av 4 låter som skal være på demoen, så vi er litt spente på å høre hva folk synes om den. Låta heter My mask, og vær så snill å ikke bare gå inn å hør uten å skrive en kommentar.. er så mye morsommere å høre hva folk synes om den :)

http://www11.nrk.no/urort/user/song.aspx?mmmid=185962

Endret av Robogn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syntes det var bra lyd til å ha spilt og miksa det i hjemmestudio.. Det eneste jeg umiddelbart reagerte på var at vokalen var litt utydelig noen ganger i forhold til de andre enkelte steder. Åssen opptak og mikseutstyr har du brukt??

Tøff låt, bra solo (både gitar og synth), fin annenvokal, litt lange mellompartier etter min smak, men ellers likte jeg sangen veldig godt :D Var introen inspirert av rockstar?? Legg gjerne ut flere låter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all kritikk :) Har tenkt på det med mellompartiene og kommer sannsynligvis iallefall til å korte det ned til halvparten live fremover.. Er litt seint å spille inn trommene på nytt nå..Ang rockstar.. Når du sier det hører jeg hva du mener, men igrunn så tenkte vi ikke noe spesiellt over det.. Introen ble til da jeg (gitarist) og trommisen spillte sammen en dag.. Men er jo mulig at rockstar har liggi i underbevisstheten da! den er jo knallrå!

Utstyr.. hmm

Jeg har en Alesis D4 ( ? ) Triggermodul, ddrum triggere, åsså lånte jeg mikk til basstromme og skarp. Husker ikke helt hva slags mikker, åsså har jeg to Studio projects B1 til overhead mikker. Pluss en Shure sm57 til hihat. Mikseren er en Allen&Heath MixWizard WZ 16:2, og et M-Audio 10/10 lydkort.. Å til gitaren brukte jeg en peavy 5150 II kjørt rett igjennom en Hughes & kettner Red box.. Sånn høytalersimulator sak.. så jeg slapp å mikke opp, synes ikke jeg får helt den lyden jeg har når jeg mikker opp forsterkeren min.. Til bassen har vi bare brukt en DI boks rett i mikseren.. Og en Yamaha TRB bass for å være veldig nøyaktig.. Til vokalen brukte jeg en av overhead mikkene (Studio projects B1) Synthen har vi bare kobla rett i mikseren.. Åsså er alt miksa i Steinberg Nuendo 3 med diverse plugins..

Endret av Robogn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger! Vi liker det med synth, og det er på en måte en ganske stor del av ''greia'' vår så det kommer nok ikke til å bli gjort noe med, men smak og behag selvfølgelig da! er jo ikke alle som liker det.. Lyden er jeg egentlig ganske så fornøyd med :) så var morsomt at dere også likte den.. Noen flere som har noen kommentarer eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var kult...vokalen var litt uvant ibegynnelsen da jeg ikke venta slik vokal...men når det kom til refrenget så var det sinnsygt kult faktisk :)

Til vokalisten....lær deg å growl ..så passer du perfekt til hva jeg leter etter hos en vokalist også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.