Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble sammen singlecoiler til en humbucker


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å koble sammen bridge- og neck-pickupen på Hondo-straten min, slik at det blir en humbucker.

Er det noen som har forslag om hvordan jeg kan gjøre dette? Noen som har gjort det før og fått et bra resultat?

Inn i hver singlecoil går det to ledninger, en rød og en hvit. Hvilke ledninger skal jeg koble sammen?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde humbukere var to singlecoils som har reversert polaritet...

At du kobler svart mot svart, men... jeg vet ikke.

Hvis man seriekobler slik Gnome nevner, vil man ikke bare få en dobbelt så krafig/støyende singlecoil?

..tar sikkert feil :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vent, faen, stemmer det, jeg må ha vært drita eller noe...

Beklager, det alx skriver stemmer.

Det du ender opp med om du gjør slik jeg sa er to sc'er som faser ut hverandre og minimale med lyd :P

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg behøver å gjøre er å koble svart ledning fra en coil til den svarte ledningene til den andre, og la resten gå som vanlig?

Hva skal jeg gjøre med de to svarte ledningene som skulle gått til pickupene, men som nå er kuttet av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg behøver å gjøre er å koble svart ledning fra en coil til den svarte ledningene til den andre, og la resten gå som vanlig?

Hva skal jeg gjøre med de to svarte ledningene som skulle gått til pickupene, men som nå er kuttet av?

Skjønner ikke helt jeg. Du skal bare lodde de to svarte inn på posisjonsbryteren eller et potmeter (begge to skal loddes på samme punkt) og de to andre inn på jordingspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt jeg. Du skal bare lodde de to svarte inn på posisjonsbryteren eller et potmeter (begge to skal loddes på samme punkt) og de to andre inn på jordingspunktet.

Bevares, det er jeg som ikke skjønner. Jeg har trodd at jeg skulle koble sammen de aktuelle pickupene på et eller annet vis, men det har ikke fungert. Skal prøve din metode, takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg behøver å gjøre er å koble svart ledning fra en coil til den svarte ledningene til den andre, og la resten gå som vanlig?

Hva skal jeg gjøre med de to svarte ledningene som skulle gått til pickupene, men som nå er kuttet av?

Skjønner ikke helt jeg. Du skal bare lodde de to svarte inn på posisjonsbryteren eller et potmeter (begge to skal loddes på samme punkt) og de to andre inn på jordingspunktet.

Det er jo en parallellkobling, og de er ikke i motfase. Der er det snakk om hvit mot sort. Hvis du kobler sammen de to sorte i bare hverandre og bruker de to hvite, en i pickupvelgeren og en i jord, har du en seriekobling, som er det mange foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvis du kobler sammen de to sorte i bare hverandre og bruker de to hvite, en i pickupvelgeren og en i jord, har du en seriekobling, som er det mange foretrekker.

Tiden går..

Gnome - for å ha det på det tørre, er det de to "hotte" ledningene som skal koples sammen, eller jordingskablene? Eller er det hipp som happ?

Problemet er at jeg ikke vet hvilken som er jordingskabelen, og hvilken som er den hotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde et diagram over hvordan det blir...tror jeg... <_< ...er med neck og bridge pickup og en volum kontroll...vet ikke hva du skal ha... <_<

post-1945-1149291447_thumb.jpg

Det var en fin tegning, men de ledningene jeg skal kople sammen skal ha like farge.

key...har et diagram over det og...skal legge det ut...men det andre oppsettet funker det og...har prøvd det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

key...har et diagram over det og...skal legge det ut...men det andre oppsettet funker det og...har prøvd det...

Hvilken forskjell i lyd er det på det første oppsettet du posta, og dette? :

Hvis du kobler sammen de to sorte i bare hverandre og bruker de to hvite, en i pickupvelgeren og en i jord, har du en seriekobling, som er det mange foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.