Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stompbox reperatører


Gnome

Anbefalte innlegg

Jeg har nå forgjeves forsøkt å fikse en MXR Dynacomp jeg har hatt liggende i snart to år (fikk den gratis fordi den ikke funka).

Jeg husker noen har nevnt tidligere no butikker som tar sånne oppdrag og gjør det en del billigere enn de dyrere multirep gutta i Oslo (serviceavdelingen heter det kanskje, som tar 500 for et prisoverslag)

Jeg er også litt interessert i å få fiksa en EHX Soul Preacher

Jeg har altså to kompressorer som bare ligger og slenger (EHX'en har for øvrig en dritkul treble boost)

Emil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Jonny musikk i drammen tar 500 i timen, og ikke vet jeg hvor lang tid en bruker.

Ljosland tror jeg faktisk tar 3-400 i timen, jeg er ikke sikker, men skal inn der imorra å sjekke med en delay pedal jeg har, så kan spørre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tro at dynacompen skal være så vanskelig å fikse. Mener jeg har sett skjema for den mange steder. Vil jo hjelpe på litt i feilsøkinga. Kommer du på 500+ er det jo bare å kjøpe alle komponentene på nytt og bytte ut, men det er jo tidkrevende (og kanskje bortkasta om det bare er en liten kortslutning). Uansett så mener jeg at du bør finne frem multimeteret igjen her. Vil tro det blir dyrt om du ikke greier å fikse den selv (fått inntrykk av at du har elektronikkunnskaper). Kan hende du da heller bør kjøpe en ny og bruke den gamle til et diy prosjekt.

Soul preacheren kjenner jeg ikke så godt til. Mulig den er mer innviklet.

Synes forresten at 500 ikke er så mye for en reperasjon. kan jo fort gå noen timer og guttene vet å ta seg betalt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, der fikk jeg fiksa'n med litt hjelp fra Hucker :P Var på ELFA i dag og kjøpte to transistorer og bytta ut. Så nå funker den fint.

Ellers tror jeg det var Ljosland musikk jeg var innom en gang i tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.