Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

wah!


Anbefalte innlegg

Electro Harmonix er et merke som er mest kjent for sin produksjon av effekt pedaler til gitar.

Dunlop sin Orginale CryBaby (GCB-95) er en billig og bra wah. Om du må lenger ned enn det i pris har Boss og Digitech no greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F-E-I-L!

Det er GRISEKULT! Problemet jeg opplevde var at siden jeg kjøpte wah mens jeg var ganske fersk, så hadde jeg problemer med å kontrollere den! Den kvekka og hylte og skreik og låt alldeles ikke sånn som jeg hørte på plater! Men jeg var standhaftig nok til å ikke gi opp, og siden jeg fikk feeling med responsen i pedalen har det vært noe jeg alltid har med i signalkjeden. Jeg bruker den ikke ved enhver anledning, men når øyeblikket dukker opp er den selvsagt, og knalltøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er intet utbredt wah-menneske, men jeg synes det er fett når jeg i gospelsammenheng må spille no funk greier, fungerer aldeles utmerket også i kjappe gospelfills. Ellers bruker jeg det så godt som aldri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% av all wah-bruk er bare usmakelig og teit. Mange gitarister bør tenke seg om litt før de tråkker på pedalen...

faen, sånt der er bare dumt og usmakelig. selvfølgelig er det IKKE det. er utrolig mye bra wah rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% av all wah-bruk er bare usmakelig og teit. Mange gitarister bør tenke seg om litt før de tråkker på pedalen...

faen, sånt der er bare dumt og usmakelig. selvfølgelig er det IKKE det. er utrolig mye bra wah rundt om.

Hva er det egentlig du sier her? Jeg sa at det meste av wah-bruk er pinlig klisjefylt, umusikalsk og lite gjennomtenkt--Kirk Hammett er et glimrende eksempel. Jeg sa derimot ikke at det ikke går an å bruke wah på en smakfull måte, for dette finnes det også eksempler på (Jeff Beck, noe av Steve Vai, etc.), det er bare langt sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Ja, er for dumt at det skal høres tøft ut... det er på ingen måte det viktigste..

Det viktigste er jo at det er bra musikalsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.