Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Yngwie


Goggen

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De ler nok godt av sånne som oss, som prøver å sammenligne å analysere dem hele tiden. Gutta skal vist også være veldig gode venner privat.

For min del liker jeg begge. Kommer helt an på hva jeg har lyst til å høre på. Jeg liker faktisk det meste av musikk bare jeg vet eller hverfall har følelsen av at de som fremfører den også er med på å spille og komponere den. Og helst skal gitar og bass være ledende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (tenker mest på vai sine ting nå , iogmed at jeg kjenner sangene hans VELDIG godt :P) skjønner ikke åssen vai klarer å lage melodiene som han gjør . For om jeg lager en låt , og skal ha gitarmelodi , blir det ofte en solo , ikke en melodi med noe særlig mening i seg . Men Vai har jo de fineste melodiene ever , skjønner ikke åssen han klarer å lage de , gjelder forsåvidt også med Satriani .. Må være vanskelig ..

Vai og Malmsteen er veldig gode venner ... Er en video på satriani sida som de sitter å kødder med ett eller annet . De har jo vært på turnee sammen nå vettø...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei..

Malmsteen hadde ikke klart vai sin musikk tror jeg ' date=' vet ikke motsatt , men vai sin musikk er for følelseslada tror jeg .. Baserer seg litt mer på god tone enn Malmsteen sin ...

men jeg tror ikke vai hadde klart malmsteen sin heller .. Han spiller jo aldri den typen musikk ..

Det er to HELT forkskjellige gitarister ..

Nislefix[/quote']

Interessant. Hadde ventet et annet svar. Det vil altså si at musikken deres er vanskelig - som om jeg ikke viste det fra før av :). Noen her som har prøvd seg på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd meg på mye mye mye vai . Men jeg kommer som regel til et punkt der jeg ikke har sjangs i en låt ..

Det er for vanskelig på de aller fleste ...

Jeg har sagt det , at den dagen jeg klarer hele Windows to the Soul , så skal jeg være fornøyd og legge gittarn på hylla :P Hihi

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Soloer er vakkert' date=' synes du ikke det complex?[/quote']

ja seff. men ikke for mye av de... det mange tror at det beste er det mest avanserte.. jeg blir mest fengd av melodier, og tøffe riff. Sånn som foreksempel metallica.. mye av det er enkelt, men det er fengende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få litt nok av sånn musikk.. er ikke sånn at jeg orker å høre en hel plate fra begynnelse til slutt, men en sang i ny og nè er jo veldig morro! blir litt for mange toner pr. sekund (haha) til at jeg gidder å venne meg til å høre på det! Men fy søren hvor dyktige de folka er! Helt sykt! Men lurer på om de kan improvisere? Noe som er noe av det mest vesentlige innen musikken.. etter min mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke stevie vay' date=' yngwie, satrani eller noen av de der..

Blir for mye solo[/quote']

Enig der med Yngwie og Vai, men når det gjelder Satrianim, en jeg litt uenig, det er faktisk kult å høre på, og ganske imponerende, bare hør på Summer Song eller Surfing With the Alien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satriani er jo stort sett samme sjanger som iallefall vai da .. Jeg mener han spiller oftere fort enn vai gjør ' date=' så jeg ser ikke helt argumentet ditt ....[/quote']

Som sagt, å spille fort er ikke nøkkelen for å lage god musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker vaffal sånn at du syns fart er det viktigste.

Derfor er jeg ikke helt begestret for vai, Satriani, eller yngwie.

Seff er de fantastiske gitarspillere, men de lager ikke fengende musikk. sånn som f.eks: Creed, Live, Incubus, Deftones, Silverchair lager. Men det er smak å behag.

PRS is tha best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.