Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

guitar speed trainer..


SvartaTosten

Anbefalte innlegg

noen som har testa guitar speed trainer??

ser det ligger ute på div nerlastings programmer..

bare lurer på om det er noe vits i å sette seg inn i noe sånt

å øve minimum 20 min per dag via dette programmet..

om du blir go på å spille fort på noen måneder slik det står..

http://www.guitarspeed.com/

Endret av SvartaTosten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det hørtes utrolig teit ut.

Hvis hensikten din er å spille fort, tror jeg du kommer til å merke like mye fremgang ved å lære deg låter som man spiller fort på. Dream Theater, Symphony X etc..

Er vel ikke bare å spiller fort men å få bedre plekter teknikk osv..

me litt mer konsentrert øving ettersom eg forsto det...skulle bare hørte om noen hadde testa dette eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det finnes veldig mange "fantastiske" programmer der ute, som aldri er verdt pengene!

Jeg vet hvertfall at jeg ikke hadde prøvd det ut, når du kan finne bra teknikkøvelser overalt på nettet. gratis f.eks her: www.cyberfret.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste speed traineren jeg har hatt og fremdeles har er den som er i guitar pro.

Der kan man velge tempo, la oss si ca 30 bpm, og så kan man loope en frase, eller hele soloen for den slags skyld, og øke med 1 bpm etter en loop. Funker bra for meg.

Metronome holder også i lange baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som sier "klikk klikk" i ønsket tempo. hjelper med å holde riktig tempo, slik at du kan øve ting fortere og fortere i et jevnt tempo. En metronom er nyttig for bl.a god timing! Søk på google for tøffe bilder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meteronom er et instrument som brukes til å holde takten med, du stiller den inn på antall slag i minutter og evt. taktart så er det bare å jamme med, da blir du tight og god. Et must for rytmiske musikere.

Her har du den klassiske:

meteronom.gif

og her er den jeg bruker:

ma30.jpeg

Løp og kjøp!! :D Du får ofte tuner og meteronom i samme pakke, ca. 200-300 hvis jeg ikke tar helt feil!

Tilbake til tema, jeg har aldri hatt noe sansen for slike program, men har aldri prøvd å betale for et så jeg har vel egentlig ikke noe grunnlag for påstanden. Men jeg lurer på å kjøpe eartranings programet. "Earmaster""???. Er det verdt pengene?? Demoen virket veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stibanez var litt flinkere enn meg med svaret her..:P

men S: Earmaster er et fantastisk bra program og absolutt verdt pengene! Man får utrolig mye igjen for å sitte litt med det av og til. Ofte er problemet at det er så mye at man vet aldri helt hva man skal begynne på..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!! Tror jeg nok skal investere i det :) Har du noen tips om hvor jeg bør begynne og sånn. Hvordan arbeider du med det?? Prøver å dele hørelæretreninga inn i rytme, samklang og melodi når jeg øver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.