Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubace LE


Anbefalte innlegg

hei

fikk et cubase lee i posten for ca. en uke siden.

det funker helt fint og spille inn og sånt,men jeg sliter når jeg skal lagre det.

det blir hele tiden lagret som et cubase le prosjekt. hvordan kan jeg få lagret det i et mp3 format eller noe slikt så jeg kan få brent det til cd? :blink:

tusen takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke så godt til softwaren, men jeg vil tippe at det du leter etter er under File -> Export. Iallefall ett eller annet sted det står Export.

I enkelte programmer kaller de samme fuknsjonen for Render, men det har jeg ikke sett i lydsoftware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på panels på menylinjen over og så trykker du på master mixer.

Da får du fram master mixer panelet. Der skal du ha en knap det står eksport audio trykk på den så får du valget om og lage mp3 fil

Er ikke helt sikker men sånn er det på cubase 5,0 som jeg bruker.

Regner med det er ganske rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør si ganske sikkert at det skyldes at du ikke har satt left og right locator.

To måter å gjøre det på:

-Hold helt øverst i linjalen over tittelinja, så du får opp et blyantpeker. Trykk ned og dra fra venstre til høyre (veldig viktig) over det området du skal eksportere.

-Plasser markøren og trykk Ctrl+Numpad1 for å sette innpunkt, og Ctrl+Numpad2 for utpunkt.

Begge metoder er samme funksjon, så bruk den du finner enkelst.

Når du har satt disse punktene bør tidslinja i mellom få et ekstra blåskjær. Du skal nå kunne eksportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør si ganske sikkert at det skyldes at du ikke har satt left og right locator.

To måter å gjøre det på:

-Hold helt øverst i linjalen over tittelinja, så du får opp et blyantpeker. Trykk ned og dra fra venstre til høyre (veldig viktig) over det området du skal eksportere.

-Plasser markøren og trykk Ctrl+Numpad1 for å sette innpunkt, og Ctrl+Numpad2 for utpunkt.

Begge metoder er samme funksjon, så bruk den du finner enkelst.

Når du har satt disse punktene bør tidslinja i mellom få et ekstra blåskjær. Du skal nå kunne eksportere.

hehe nu fikk æ til :D

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.