Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan spele raskt på lys-E strengen?


etha

Anbefalte innlegg

I en god del av sangen spiller de 300 000 500 000 700 000 (På lys E strengen, triplets).

Ikke så altfor vanskelig, men hvordan skal jeg "pick'e" med høyrehånda? Lettest når jeg legger hele håndflata ned på resten av strengene, men har ikke lyst til det, for når jeg løfter hånda av igjen, bli alle de andre strengene lyd av. Bare prøv å legg høyrehånda ned på strengene som om du skulle palm-mute alle strengene litt langt opp mot halsen, så tar du av hånda, kommer mest sannsynlig en del lyd. Vil jo helst utføre sangen best mulig. Har også prøvd å holde hele hånda over strengene, men det er altfor vanskelig å få kontroll da. Prøvd å støtte med lillefingeren litt under lys-E strengen også, for så å legge resten av hånda på skrå over de andre strengene, men da blir "picking bevegelsen" mest i tommelen og pekefingeren, som holder plekteret, menst jeg vil at bevegelsen skal komme fra håndleddet.

Trenger hjelp!

Noen som f.eks kan sangen?

Eller har noen tips av andre slag?

La med tabben som .gp4 om noen vil ha den/se på den.

Children_Of_Bodom___Silent_Night__Bodom_Night.gp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøv å legg høyrehånda ned på strengene som om du skulle palm-mute alle strengene litt langt opp mot halsen,

Kan ikke sangen, men prøvde nettopp å spille det der med håndbaken liggende delvis oppå viben, delvis på strengene. Ikke noe problem, og ingen lyd når jeg skifter posisjon. Ikke "løft" hånden helt vekk fra strengene, bare flytt den parallelt med gitaren. Hvis du har hånda langt oppe mot halsen blir det både vanskelige å spille fort, og det blir mer lyd når du løfter hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.