Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PC valg


Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner å skal kjøpe PC. Valget står mellom en PC på Elkjøp til 6000/7000- eller en PC som er laget for studiobruk til 11.000/12.000- (Det skal nevnes att lydkort selvfølgelig blir ekstra kostnad på begge valg.)

Jeg kan spare endel penger her, er det virkelig noe vits for en amatør å kjøpe en spesial PC.

Jeg skal kun bruke PC`en til internettsurfing, hjemmestudio, nedlasting av musikk audio/video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har 1 gb ram (eller mer) så ville jeg ha gått for den billige, og heller lagt litt ekstra i et bra lydkort, mic etc...

PC-en har ingen påvirkningen på lydkvaliteten. Jeg laget bra produksjoner med en 200 MHz pentium. Lydkort, preamp og mic har alt å si for lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ditt bruk (det du oppgir) holder nok en elkjøp pc i lange baner. Men, var jeg deg ville jeg heller satset på å kjøpe en dell pc eller lignende siden du betaler godt over en tussing ekstra for å kjøpe noe i en butikk. Skjekk www.dell.no, mange av de billigste modellene er helt strålende til vanlig bruk + garantien er kurrant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips. Havner nok på Elkjøp etc ja.

Men jeg har funnet ut att jeg skal kjøpe en bærbar maskin. Noen som har tips til en bærbar maskin som er litt solid og driftsikker med bra minne og hardisk til en fornuftig pris.

Fleste bærbare har litt lite ram ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips. Havner nok på Elkjøp etc ja.

Men jeg har funnet ut att jeg skal kjøpe en bærbar maskin. Noen som har tips til en bærbar maskin som er litt solid og driftsikker med bra minne og hardisk til en fornuftig pris.

Fleste bærbare har litt lite ram ser jeg.