Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cry Baby


Anbefalte innlegg

Er den å annbefale?

Spørs jo hvilken Crybaby det er da? Jim Dunlop?

Crybaby er jo Dunlop sitt produkt. Så hvorfor spørre?

Men Crybaby funker fett til blues, men det er ikke alltid man bruker så mye wha i blues da. Men det kommer selvsagt på åssen blues man spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, neida, du er ikke frekk. Skal inrømme at jeg ikke har mye peiling på dette, og det er derfor jeg spør. Det er en pedal og er nesten som en wah pedal. Stort mer veit jeg ikke, bortsett fra at kameraten min sa at siden jeg liker å spiller blues, så er det noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crybaby er en av de mest annerkjente wahwahene som er å få tak i! Jeg vil påstå at den er blandt de absolutt beste uansett sjanger! Det finnes langt bedre pedaler der ute! For all del... Men pent lite som koster under 2000,- som ikke kan diskuteres som en smakssak.

Vox og Morley er de umiddelbare to andre klassikerne som slår meg som koster omtrent det samme. Noen sverger til det ene eller det andre. Jeg sverger til min Crybaby til alt. Jeg skal etterhvert installere silver machine-moden slik at den blir true bypass, og skrus på bare ved at man setter foten på den.

Men til 500,- kr vil jeg si at den må være totalt og fullstendig HERPA for å ikke være bedre en NOENTING som koster det samme... Bortsett fra såklart dersom det dukker opp en Vox eller en Morley eller noen andre "naturlige fiender" av Crybaby. Men vær klar over at det blir en smakssak hvilken av disse man går for!..

Men 500,- er lite nok til at folk som gjerne har rimelig mye utstyr fra før av tenker seg om et lite øyeblikk om de ikke bare skal kjøpe en den til backup eller for modding eller noe...

Jeg tror ikke jeg tar feil om jeg sier at de fleste bluesartistene som bruker wah, nok bruker Crybaby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipsene. JA, jeg synes jo 500kr er litt lite, men nå er det bra nok for meg som ikke er så god ennå. Og det er en vennetjeneste så da får jeg det litt billigere. En annen kamerat kjøpte en wah pedal av han samme som jeg skal kjøpe av. den er jo litt slitt, men funker helt fint. Så da tror jeg kjøper den jeg, men vil gjerne høre noen lydklipp hvis noen har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke kommer på noen opptak i farta, men jeg tror ikke helt fikk understreket nok hvor grunnleggende Crybaby faktisk er! Den er industristandaren, og spørsmålet ditt burde heller være hvilke låter Crybaby IKKE er wahwahen som brukes! Jeg kan ikke tro at du ikke vil få tusen millioner relevante treff dersom du googler etter "Dunlop Crybaby Clips" eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.