Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cry Baby


Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en brukt Cry Baby Pedal for 500kr. Nå liker jeg blues veldig mye, men vet ikke akurat hvordan en Cry Baby funker til Blues, men folk sier det er det ultimate tingen å ha, når mann spiller Blues (Korekt meg hvis dette er feil). Er det noen som har et lydklipp eller noe sånt at jeg kan vite hva dette er? Og det bør være i blues sammenheng da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en brukt Cry Baby Pedal for 500kr. Nå liker jeg blues veldig mye, men vet ikke akurat hvordan en Cry Baby funker til Blues, men folk sier det er det ultimate tingen å ha, når mann spiller Blues (Korekt meg hvis dette er feil). Er det noen som har et lydklipp eller noe sånt at jeg kan vite hva dette er? Og det bør være i blues sammenheng da.

Har ikke noe lydklipp akkurat nå, men skulle vel ikke være vanskelig å finne lydklipp av en wah wah pedal på nettet. Evt sjekk ut noen Guns låter , som f.eks Civil War, Pretty Tied Up---

Eller Jimi Hendrix's vodoo chile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha tatt opp, men det kommer til å ta en stund, må laste ned alt av drivere og sånnt først. Om ingen har kommet med noe til imorra kan du sjekke med meg om jeg har noe tilgjengelig.

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det vet jeg ikke. Men har ikke tilgang til noe downloading program eller noe. Er det noen som gidder å finne noe på nette til meg? Et lydklipp altså?

Hvis det er en Dunlop pedal er det jo grei pris med 500kr, rimelig billig det.

Bare kjøp å sjekk ut det, får uansett igjen 500 for en slik pedal om den ikke faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da trenger jeg et lite lydklipp. Jeg er nok ikke dum nok til å kjøpe noe som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til. Men har tenkt at det er blue er en av de tingene jeg skal bruke mest tid på. Kanskje når høsten kommer så skal jeg be læreren min lærere meg virkelig blues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da trenger jeg et lite lydklipp. Jeg er nok ikke dum nok til å kjøpe noe som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til. Men har tenkt at det er blue er en av de tingene jeg skal bruke mest tid på. Kanskje når høsten kommer så skal jeg be læreren min lærere meg virkelig blues.

500 er jo ingenting, iallefall verdt å gjøre seg en erfaring for... Som sagt, finn ut om det er en Dunlop pedal, som er de mest vanlige... Da kan du selge den igjen om du ikke liker den for mere eller det samme, så du taper uansett ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelpen. Da får jeg prøve å hoste opp 500kr da. (Er nemlig blakk som det går ann) Pluss at jeg går snart i minus med 1000kr. Er det noen som har peiling på hvor mye du må betal for å sette inn nye stemmeskruer? Han jeg snakke med idag, sa at det kunne være fra 500kr til 1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelpen. Da får jeg prøve å hoste opp 500kr da. (Er nemlig blakk som det går ann) Pluss at jeg går snart i minus med 1000kr. Er det noen som har peiling på hvor mye du må betal for å sette inn nye stemmeskruer? Han jeg snakke med idag, sa at det kunne være fra 500kr til 1000kr.

Spørs hvilke stemmesruer du skal sette inn da...

Kan jo montere de selv, ikke noe problem å skru på de...

Tror de grønne gibsongreiene koster en 7-800 for paret, og de er nok noe dyrere enn mye annet, så du kommer deg vel under det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.