Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Poenget med en ny side må være å være mer tilgjengelig. Guitarbt er ganske vanskelig å finne og det er mange som ikke vet om den. Den kommer bla. ikke opp på et søk på "guitar backing tracks" på Google ol. Ellers er de fleste lignende sider slik at man må betale for dem eller at det ligger en fil her og der. Jeg ser for meg et arkiv med ca. dobbelt så mange bt's som guitarbt har. Har en del liggende klar allerede.

I tillegg vil jeg få flere til å lage BTer selv, og prøve å få igang et community på det. Litt ambisiøst kanskje, men har tro på at det kan gå. Det største problemet nå er vel serverplass og finansiering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ordne med serverplass og hosting, om du fikser domene.. Kan være interessert og være med på et slikt prosjekt om det skulle bli noe av. Har en kompis som driver med hosting og slikt, og har en server som er større enn riggen til pettruci..

Hvor mye må du ut med for domene ?

Er du dreven på webdesign, eller trenger du hjelp til det også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver et par sider allerede (primært guitartabz.net), så programmeringsbiten er ikke noe problem. Det er ikke sikkert jeg får domenet guitarbackingtracks.com da det er ute på auksjon. Det ser heldigvis ut som det er ganske lite interesse foreløpig, så det ser ut til at jeg kan få det til under 100$ (ligger nå på 60$ = 400 NOK). Jeg må innrømme at jeg har kommersielle tanker med siden til slutt, i hvertfall må den ha mulighet til å betale for seg selv via reklameinntekter fra f.eks. Google AdSense el.

Hvilket firma jobber kompisen din hos? Problemet med en slik side som baserer seg på nedlasting av filer på ca. 4-5 meg er båndbredden. Jeg har foreløpig brukt b-one.net som leverandør av server, men vet ikke om de takler store trafikkmengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han driver for seg selv, så jeg tror ikke fri båndbredde og uendelig med plass skulle være noe problem. Evt om han skulle begynne og bjeffe på at jeg tar opp for mye plass, så er det ikke værre enn at jeg kjører ut til han med en harddisk. Jeg betaler ingenting for hostingen osv.. Han tjener mer enn han klarer og bruke opp, så han hjelper gjerne en gammel kompis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.