Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guns'n'Roses


Boffen

Anbefalte innlegg

Treffer jeg på en fyr som prøver å selge meg en billett svart til høyere pris skal jeg grisebanke ham, så du bør helst ikke prøve å selge til meg iallefall.

Planen min nå blir å møte en svartebørs hai utenfor spektrum, så stjele en billett fra ham. Like ulovlig som å selge de svart.

Du tar feil.

Svartebørssalg er per i dag lovlig, legemsbeskadigelse (utenom selvforsvar) og tyveri er ulovlig.

Du har rett... Jeg bare overdrev i en tilstand av bitterhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Faktisk bedre enn den originale studio versjonen til Slash, spør du meg.

http://youtube.com/watch?v=dRSND1S9py4

Å viss det ikke var nok til å ta turen til spektrum sjekk ut hvordan den samme rythme gitarisen trakterer en Gibson ES!!

http://rapidshare.de/files/15843256/Fortus...Medley.mpg.html

Haha, jeg må faktisk le av deg.

Eneste grunn til at jeg unner Fortus plassen i Guns, er fordi at han minner om Izzy, og kunne glatt ha vært der sammen med Slash, som Gilby og Izzy var.

Bedre enn den originale studioversonen...??? HAHA, du kunne da i det minste funnet et bedre klipp med Finck eller Fortus enn det der, da de leverte ganske mange bedre prestasjoner under forrige turne..

Sier vel mer om hvor mye peiling du har sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte billett i 2001, nå gadd jeg ikke.

Det blir virkelig ikke en konsert opplevelse at noen spiller noe feilfritt. En legende backet av innleide, feilfrie musikere er stort så tragisk som du får det. Kanskje ikke The Beatles med Paul McCartney og en gjeng innleide musikere? Men hey, du har kanskje ikke vokst opp med GNR og vært blodfan av bandet i årevis...? Det virker iallfall ikke slik. Ei heller som du faktisk har vokst opp med rock, mer enn å laste ned litt på mp3 spilleren din de siste åra.

"Greia" med GNR var at det var rock, og på mange måter definerte band som Motley og GNR rock på den tida. Betaler jeg for å se Dream Theater, så betaler jeg for å se musikere, betaler jeg for å se Guns N Roses eller Motley Crue, så betaler jeg for et rock show. Ikke en fyr i regnjakke og bøtte på hode som står i et hjørne for seg sjøl og pludrer litt på gitaren sin. Når det gjelder ting som dette, attitude, rock og baller i musikken, så har stilen noe å si. Noe av det som gjorde AFD og Guns til et så gigantisk band, var (rent bortsett fra låtene), imagen de hadde. Overdosene, sex med strippere på taket, at sexlydene på Rocket Queen faktisk er ekte (Axl og en dame i studio ja), som Lars Ulrich beskrev det "giften som Axl spytta ut". Nettopp her tryner du i salaten, for Guns N Roses VAR image. Til tusen og litt til. Det er ikke hva de hadde på seg, men hvor mye attitude er det i Buckethead og Finch? INGENTING. Jeg bryr meg vanligvis ikke en dritt om et band klipper håret sitt, tar på seg noe annet eller prøver nye musikalske stier. Å fjerne hele bandet bortsett fra deg selv er en annen ting. Det viktigste er kanskje at musikk som dette IKKE skal være feilfritt, sterilt og kjedelig. Det skal leveres med sjel og attitude.

Om Metallica brått ble "The James Hetfield Band" med nye musikere, så hadde jo bandet vært en mye tighere konsertopplevelse enn Metallica er nå. Og selv om Hetfield er mitt store idol og selv om han utgjør så mye av bandet og har skrevet stort sett all musikken, så er det absolutt ikke det samme om ikke Lars og Kirk i det minste er med. Sånn er det med GNR og Slash og Duff også.

Nytt materialet er jeg absolutt ikke imot, og jeg er heller ikke imot at ting skal utvikles. Illusion var på mange måter VELDIG langt unna Appetite. Nytt materiale vil jeg dog ikke diskutere før en skive er ute, det lille jeg har hørt har vært passe elendig, men skiva er jo ikke ute enda så det er liten vits å diskutere uansett.

I det hele tatt føles dette litt som å diskutere julaften med en som har feiret med plastjuletre i alle år og ikke fatter poenget.

Har du sett mange tattoverte jenter på rundt 2 meter forresten...?

*diskusjon over*

Jada, Guns var da mye image i tillegg til musikken, men de aller fleste band på den tiden var det. I dag spiller det jo ikke noen rolle hvordan bandet er utenom scenen, da lover og regler er mye strengere, og man kan ikke leve slik som mange av bandene på 80 og tidlig 90-tall gjorde.

Men til saken....

Axl er mere Guns enn Slash,Duf og VR noengang kommer til å bli. Det blir aldri det gode gamle GNR uten Slash og Duff,det er sant, men jeg vil heller se Guns med Axl uten Slash, enn Guns med Slash uten Axl, selv om Slash er guden min.

Hvem Axl har med seg spiller ingen rolle når ikke det er original besetning, og det er bra at de heller ikke prøverr å være det gamle Guns, så da er det greit med gutta som er der, selv om de ikke passer inn i det imaget Guns en gang var.

Ingen gamle rockeband har det imaget de hadde lenger, så det skulle vel ikke være noe større minus for GNR enn for andre. Se på Motley... holder de samme image fordi om de har et par halvnakne damer på scenen? Neppe... Tommy Lee lager crapy reality tv, Vince Neil ser litt for glatt ut, skifter vel sikkert snart kjønn, og stemmen hans er heller ikke noe å hoppe i taket for, i motsetnint toil Axl som synger bedre i dag enn han noen gang har gjort. Mick Mars som holder på å falle om på høyrekanten av scenen, og en glattpolert numetalrockerimage Nikki Sixx på motsatt side... Nei får faen meg takke meg til Motley anno 88-89 i stedet altså.

VR er et greit band, med noen knallgode låter, men samtidig en del kjedelige låter... Bandet er preget av å prøve for mye på å være noe de ikke er... Når har Slash spilt i et rockeband uten dra klassiske bluessoloer og riff før VR? Aldri... Så da setter jeg heller på Snakepit's It's Five O'Clock Somewhere, som er det beste Slash har gjort siden Guns. Og som jeg også synes kommer opp mot den originale GNR besetningens utgivelser, eneste mangel på denne skiva er en knall vokalist, men Dover gjør da jobben greit nok.

Om Metallica brått ble James Hetfield band så hadde de kanskje blitt et bedre band også, spilelr ingen rolle da det er James som er Metallica. Snakker man originale Metallica så må man tilbake til Mustaine og Burton.

Alt du har skrevet i denne tråden fremstår som vrøvl av ypperste klasse... Du skal få ha dine meninger om dette slik som de er, men å skrive de inn her får deg til å fremstå som en tulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk bedre enn den originale studio versjonen til Slash, spør du meg.

http://youtube.com/watch?v=dRSND1S9py4

Å viss det ikke var nok til å ta turen til spektrum sjekk ut hvordan den samme rythme gitarisen trakterer en Gibson ES!!

http://rapidshare.de/files/15843256/Fortus...Medley.mpg.html

Joda, Fortus er en god gitarist han. men som SlashAxl sa, så er han en Izzy/Gilby-type, og det er nok noe av det som gjør at han er i bandet.

Dessuten, så spilte han soloen bra. Han lagde ikke en god solo. Jeg kan også November Rain-soloene ganske bra, uten at vi skal gå mer inn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Om Metallica brått ble James Hetfield band så hadde de kanskje blitt et bedre band også, spilelr ingen rolle da det er James som er Metallica. Snakker man originale Metallica så må man tilbake til Mustaine og Burton.

Det blir jo omtrent som å påstå at Hollywood Rose med Tracii Guns var det originale, klassiske GNR. Desuten var Ron McGovney lenger i bandet med Mustaine enn Burton var. Hvem snakker vrøvl sa vi...?

Poenget mitt er at Axl Rose med innleide musikere er stort sett Axl Rose med en gjeng andre fyrer på scenen. Axl Rose som fremfører gamle Guns låter uten Guns. Det blir hverken GNR med bare Slash eller bare Axl, men iallfall har Slash flere bandmedlemmer igjen fra storhetstiden enn Axl har. Det blir stort sett som Paul McCartney med innleide musikere som spiller Beatles låter, han solgte jo faktisk ut Valle Hovin også. Gøy å se legender gjøre gamle triks, men sjelen og de gamle heltene (for det meste) er borte. Da er det like greit å ta en DVD fra storhetstida hjemme i stedet etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... jeg er ikke helt stødig på Metallicahistorien... Men det spiller heller ingen rolle, for du skjønner hva jeg mener.

Jeg ville også helst hatt et samlet GNR med Slash, Duff og Izzy til Oslo 28. juni, du aner ikke hvor mye jeg vil det. Hadde nok betalt en million kroner om jeg var nødt for å oppleve det...

Men slik er ikke saken. Og det GNR som kommer nå er nok en så god erstatning som vi kan få, og vil nok levere noen veldig bra show. Ser man på mye av det de gjorde i 2002 så ser man at de er et veldig bra band. Medlemmene forstår at det ikke er noe vits å å prøve åvære det GNR vi alle kjenner, og det er en veldig bra ting.

Jeg gleder meg til å se de jeg, men det er i all hovedsak pga Axl Rose, så lenge ikke Slash og Duff er der spiller det ingen rolle for meg hvem som står ved siden av Axl, det er Axl som får min oppmerksomhet uansett.

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle dere som ikke fikk billetter sist. GnR spiller enda en konsert i oslo 8. juli, billetter legges ut i morra kl. 10.00

Må vel på handel igjen da... Nettopp hentet 4 billetter til den første konserten nå...

Vil gjerne se de flere ganger, men har ikke bestemt meg for om det blir de 2 jeg har planlagt, eller denne i tillegg enda... Koster jo penger å fly rundt også... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.