Gå til innhold
LTBR

Skifte pickup, lodding?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå skiftet pickup på gitaren min. Den jeg kjøpte hadde en ledningsbit koblet fast. Så jeg kappet bare av den ledningen som er koblet til gitaren(og som satt fast i den pickupen som jeg fjernet). Så nå er det egentlig bare å koble sammen to ledninger. Har jeg gjort det rett nå eller blir dette feil? Må de to ledningene loddes sammen eller fins det andre bra måter å gjøre det på?

PS: gitaren min hadde 2 pickuper, jeg skrudde rett og slett av den ved halsen og kappet ledningen av den. Jeg skal kun bruke mikken i bridge posisjonen, jepp du gjettet riktig, det er en Gretsch og jeg er en STOR Malcolm fan:)) Men det jeg lurer på nå er om det kanskje ikke var så lurt, kanskje det er seriekoblet på noe vis sånn at den mikken som nå står igjen ikke virker heller??

Sjekk gitaren på vedlegget så skjønner dere hva jeg mener:))

post-1183-1142373708_thumb.jpg

Endret av www.dynamite.name

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går finfint å lodde endene sammen, det gir i alle fall den beste mekaniske koblingen, og dermed det som holder lengst (kjedelig å tvinne de for så å oppdage seinere at du reiv dem fra hverandre igjen under monteringav andre ting).

Det bør gå bra å nappe ut den ene pickupen så lenge du bare skal kjøre bridge. Hvorfor du vil gjøre det er meg ukjent, siden du gjør gitaren mindre fleksibel og en smule mindre pen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør gå bra å nappe ut den ene pickupen så lenge du bare skal kjøre bridge. Hvorfor du vil gjøre det er meg ukjent, siden du gjør gitaren mindre fleksibel og en smule mindre pen ;)

Det er kun EN grunn til det og det ser du på bildet:))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, alle har vel sin smak, men da dar va jo direkte stygt! sjøl om da hadde vore josh homme sjøl som gjor da hadde da jo vore stygt... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ziggy Stardust
:lol::lol::lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:lol::lol::lol:

Helt enig...

Ja, lodde er den beste måten, selvom det kan bli vanskelig å lodde to ledninger som er ganske myke.. Kan bruke en sukkerbit og.. (tenker ikke på slike man har i kaffen...) Hvis du ikke vet hva det er, så bare lodd :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.