Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor begynte du å spill bass?


Leonard

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg begynte først med å strekke en strikk mellom stoler og lærte meg en god del Jaco sanger på den måte, plutselig en dag jeg skulle bygge en bombe i kjelleren fant jeg en bass. bomben ble glemt, og mange som bor i nabolaget mitt kan da takke Jaco for at de lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spilt cello i 4-5 år, og etter å ha vært uten musikkinstrument i et års tid tenkte jeg bare "Nei, faen heller" og kjøpte meg en Cort Curbow fretless.

Jeg vil nok legge mye av skylda på Jaco Pastorius, og litt på Steve Harris.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Selv om jeg spiller lite nå for tiden, fikk jeg interesse for å spille bass da jeg gikk på gitarkurs på midten av 90-årene. Fikk høre av læreren min at jeg hadde mye mer anlegg for å spille bass enn gitar, kanskje mest fordi jeg spilte trommer fra før(hovedinstrument), og konsentrerte meg kanskje litt vel mye om rytmeaspektet, eller noe slikt :P . Uansett, det tok en stund, før jeg valgte å kjøpe meg bass i 2003. Hadde da endelig litt ekstra økonomi, og tid nok til å prøve et 2. instrument... Uheldigvis har ikke økonomien vært på topp i det siste, så solgte bassen nylig, og konsentrerer meg nå fullt om trommer. Men skulle ikke forundre meg om jeg skaffer noe en gang senere igjen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gene Simmons er nok hovedgrunnen til at jeg begynte med bass. Så en video med Kiss da jeg var rundt 11-12 år (en gang på 80-tallet) og ingen var kulere og tøffere en Gene på den tida. Spilt endel gitar innimellom og, men det er bass som er greia.

...og så er det jo bassister som drar mest damer og da :D (ref: Gene Simmons & Bill Wyman)

mvh

kifalc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spilt cello i 4-5 år, og etter å ha vært uten musikkinstrument i et års tid tenkte jeg bare "Nei, faen heller" og kjøpte meg en Cort Curbow fretless.

Jeg vil nok legge mye av skylda på Jaco Pastorius, og litt på Steve Harris.

God grunn (Jaco Pastorius) til å kjøpe seg en veldig kul, liten bass (Cort Curbow fretless). :)

Jeg har også en bakgrunn som cellist, forresten. Spiller du fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg eide aldri min egen cello, lånte på musikkskolen i Asker, og slutta jo å spille når jeg flytta nedover til Tønsberg. Men når jeg blir skikkelig rik en gang så kjøper jeg meg nok en egen cello å spille litt på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg eide aldri min egen cello, lånte på musikkskolen i Asker, og slutta jo å spille når jeg flytta nedover til Tønsberg. Men når jeg blir skikkelig rik en gang så kjøper jeg meg nok en egen cello å spille litt på! :)

Skjønner :)

Jeg begynte å spille piano da jeg var 6, gikk over til cello da jeg var 9, og begynte på bass da jeg var 14. Nå spiller jeg stort sett bare bass, men jeg har celloen stående i kassa si, og pianoet står her, også. Men mens jeg bare har en av hver av de, har jeg opptil flere varianter av typen bass. Så ingen tvil om hva som er hovedinstrumentet nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spilte i det gospel-koret (Ten Sing, noen?)

Oh yes, Ten-Sing rule! :P Spiller i Gospel-kor nå (studenter som har vært tidligere Ten-Singere)

Begynte å spille gitar men så ble det nå bass etter tre år med gitar ettersom det var mer behov for bassister. Så ble jeg litt inspirert etter å sett Flea i aksjon. Vil vel tro det e ca. 10 gitarister for hver bassist. Ingen problem for meg å finne folk å spille med ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.