Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor begynte du å spill bass?


Leonard

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest HeavyBassDude

Jeg begynte fordi...

Skal Skylde på Jason Newsted eg og....

Typen så bare så jævlig tøff ut på Cunning Stunts :P

Og Fordi en tidligere venn av meg trengte bass i bandet sitt(et band det aldri ble noe av...) men jeg er meget fornøyd med at jeg valgte bass i stede for gitar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spilt cello i 6 år, og så trengte de bassist i et Gospel-kor der jeg bodde. Jeg gikk vel i 7.klasse, tenker jeg. Fikk først låne en gammel kontrabass, så kjøpte jeg meg en Hagström Swede bass (short scale Les Paul-type) som jeg spilte på et års tid. Med bakgrunnen fra cello gikk det ganske fort å komme inn i det, og til konfirmasjonen kjøpte jeg en Fender P... :) Spilte i det gospel-koret (Ten Sing, noen?) 2-3 år, men grunnlaget var lagt.

I dag er det celloen som er B-instrumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenn min spiller gitar, så da jeg var på besøk hos han brukte jeg å sitte å spille på gitaren hans mens han var opptatt med å spille CS (eller noe sånt). Dette er vel 3-4 år siden, jeg kunne ikke spille noe annet enn mission impossible themet:p

Jeg klarte aldri å spille med plekter, så jeg fant en bedre måte å spille på, vanlig fingerspilling. En dag la venn min merke til dette og sa at det var sånn bassister vanligvis spilte. Så jeg tenkte jeg kanskje kunne prøve bass i steden. Det passet jo også veldig greit fordi mission impossible themet som jeg spilte var egentlig bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del hadde spilt el-gitar i 10 måneder, dog jeg hadde ikke blitt noe særlig flink. Hadde ikke tid til å gå på gitarskole. Jeg liker fingerspill så jeg fikk lyst til å prøve bass. (jeg hadde prøvd bass på skolen da, og da fikk jeg det bra til).

Hos meg er bassen det kjæreste jeg har (etter pcen), jeg spiller enda litt på el-gitaren, men ikke mye. Har tenkt å kjøpe en kassegitar til helgen. (får jo ikke draget på damene med bass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.