Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektprosessor


Baron Ereksjon

Anbefalte innlegg

Digital vreng er søppel. Var i et studio en gang og han hadde masse amper lagt inne på pc`en, og de funka så ei kulaaaa! njaah! (hehe. valen tv på gang. )

Ellers er jo digitale effekter fine greier! Men skal du bruke dem på en god amp, kan de ofte ødelegge mye av lyden og stjele mye signal. det er ofte litt kjipt.. Men uansett så er det svært få som faktisk lytter intenst til gitarlyden din.. Det går en grense da.. Digital vreng på boks er ulovlig! hehe

alt kommer ned til en ting: smak & behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jo IKKE at digital vreng suger da :D

Jeg sverger jo til Line6 Pod i studio . Og mange som har spurt meg om hva jeg bruker på vreng gitar der . Hehe .. jeg sa at jeg brukte Bogner Shiva til en kar , han kjøpte det uten tvil ...

Men der ser jeg lissom litt mer grunn til at folk skal ha litt formeninger , for det er annerledes enn effekter . Men til en viss grad har jeg ikke noe imot digital vreng .....

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en T.C. G-Force, synes det fungerer ganske bra. Føler ikke at den stjeler noe signal.Tvert i mot blir en mye mere balangsert lyd, og bedre live lyd. Compressoren er jo ganske kjekt å ha

Det mest positive er likevel at jeg har et pedalbrett til alle effektene Dette er meget lett og enkelt å bruke live...i steden for en masse bokser med batterier og ledninger og støy

Digital vreng er latterlig, men min amp har to brukbare vrengkanaler, så da bruker jeg dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat av meg har en Boss GT-5, kosta fem lapper for noen få år siden.

Jeg kan ikke fordra den. Alt som kommer ut av den låter "digitalt" og kunstig. Slik synes jeg alle effektprosessorer er. Det som duger er en gammel boks som heter boss ME-5. Den har bare analoge effekter i seg, og låter deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.