Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektprosessor


Baron Ereksjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har planer om å bytte ut mine pedaler med en effektprosessor, problemet er å finne ut hvilken!

Jeg synes Digitech RP-200 var veldig bra, men på den annen side har jeg ikke prøvd noen andre...

Det jeg likte med RP-200 var at den var ganske lettbrukt og den hadde expression-pedal (som jeg stiller som et krav)

Noen andre jeg burde sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Körg sin AX1500G, hadde den i et par år, var egentlig ikke misfornøyd med den, den kunne jo ha lydd bedre, men til den prisen er den tilnermet uslåelig, expression-pedal kommer med på kjøpet, men en volume <-> Effekt switch lik de du finner i litt mer avante Dunlop-wah'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en Zoom effektprosessor med 35 effekter, var satt ned fra 1600 spenn eller noe, til 1000 kroner... Zoom er ikke kjent for supergod kvalitet, men funker bra nok. Ellers har jeg ikke så mye peiling på effekter og slikt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effektprossesorer suger. digtalt makkverk. ekte bosspedaler som duger. men sansamp gt2 er den fæteste vrengpedalen there is  8)

Ja du har rett i at digitale effekter ikke er så veldig bra, men det finnes noen bra digitale effekter.... På ampen jeg skal kjøpe, der er det noen digitale effekter, eller som Crate beskrev den: "Prisvinnede digitale effekter"... Så jeg får vente å se hvordan den låter.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din mening, men er det noen som vet omtrent hvilken prisklasse AX1500G'en ligger i?

Kostet opprinnelig 3.500, men tror du får den for en tusing under på Imerslund nå, hvis de har flere igjen, noe jeg tror de har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effektprossesorer suger. digtalt makkverk. ekte bosspedaler som duger. men sansamp gt2 er den fæteste vrengpedalen there is  8)

hehhe... om noen år vil det være digitale effekter som hersker. Jeg får min del hører ikke så mye forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør kanskje rette opp meg selv da, noe av de digitale effektene jeg har hørt, de fleste faktisk, har hørtes ut som de har kommet fra et keyboard, som jeg ikke har likt. men har ikke hørt det som nevnes her, så skal ikke si noe. men uansett... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Digitale EFFEKTER er jo det beste som finnes i verden . Og aldri i ville hælvete om du hadde hørt forskjell på en boss chorus pedal og chorus fra en Pod eller noe sånnt . Du kan godt si at du hadde det , men det hadde du ikke -.

Digital vreng er noe annet igrunn . Men om en kar hadde fortalt deg at lyden du hørte var en AC30 med helt clean lyd tror jeg faktisk ikke du hadde krangla på det ..... Så hva er da poenget med å kaste det ned i den store telefonen på den måten ?

Nilsefix

Liker diverse Digitale TingGadgets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.