Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvorfor er det så mange som hater marshall her?


Jonathan

Anbefalte innlegg

Marshall er og blir konge!

når jeg mener marshall så mener jeg original marshall...(ikke noe hybrid eller ss)

jeg har prøvd de fleste marshallene som er blitt produsert(ikke i antall da...lol...men modeller)

alt fra JTM45 til Mode4, må si at jeg liker 100% rør marshall best da, selvom valvestate og Mode4 greier seg ganske bra(mode4 er jo litt for dyr..menmen).

Marshall har jo den perfekte rocke lydn, mye mid, plenty med gain, levende lyd...you name it.

og et lite tips til de som hater marshall så jævli...du skru master opp, gain ned...og volum opp!

min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener at den perfekte rockelyden kommer fra en CAE 3+SE eller en Soldano SLO100, eller en Mesa/Boogie Dual Rectifier. Problemet med nyere marshall, synes jeg er at de tenker med på masseproduksjon rettet mot folk som kjøper det de får mest watt for penga av (dvs. førstegangskjøperne), mao. lyden blir satt et annet sted på priorlista, mener jeg. Så, iallefall Valvestate-ampene synes jeg at lyder vondt, ikke noe bra. De har jo mye bra rør, som de gamle "gode" som du nevnte, men det som det selges mest av, og som folk flest har, synes jeg ikke noe stort om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater absolutt ikke Marshall, men er vel bare litt imot den naive holdninga om at "Bare det er en Marshall så høres det bra ut".

Vi må ikke ta alt fra Marshall som god fisk, men selvfølgelig har de en haug av førsteklasses-amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan :

hvorfor har du så mange sånne "hvorfor gjør alle dit og datt" og "jeg liker ikke...." poster ? er det ikke du som hadde bla. vai er oppskrytt posten?

Jeg hater marshall , fordi de har DÅRLIG vreng som låter tynt og ekkelt , og kjedelig clean . Dette er untatt de eldste for de er visstnok veldig mye bedre . De som Eric Johnson bruker ...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at så alt for mange kaster alle marshallene i samme båt...

la meg forklare.

Når noen prøver en sugen gammel Valvestate amp, så regner de at alle marshallene låter likens..noe som er feil da.

så er det alt for mange som skrur mid kontrollen ned til 0, og bass-diskant opp(kjenner alt for mange av de).

+

siden jeg registrerte meg har jeg sett en del av disse "ikke kjøp marshall, marshall suger" postene...

Nilsefix: har bare postet 2 slike poster(en av dem er denne) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv meg på under; Hater ikke Marshall. Lurer på hvordan ampeutviklingen hadde vært uten de jeg. :roll:

Vel, kanskje ikke så forskjellig fra den den er io dag, men slikt kan man ikke si. Fendewr eksisterer fortsatt, og alt Marshall gjorde litt tilbake var basert på fender sine kretser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ikke Marshall, en kompis av meg har en billig Marshall... Låter bra nok, men er ikke så veldig bra. Problemet er at alle tror ALT Marshall lager er bra, men ikke alle billig-modellene er veldig bra. Men Marshall er fett, har riktignok ikke spilt på så mange Marshall amper. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på et konsertopptak av store bandartister, hvilke forsterkere brukes da? Jo, Marshall! Det ER en grunn til det!! De store artistene bruker Marshall, Jimi (som nevnt tidligere), brukte Marshall og jeg har ikke tro på at han ville brukt en hvilken som helst forsterker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.