Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dritt bra Kurt!


Deryck

Anbefalte innlegg

var uventet mye dårlig i finalen ja.. men kurt eide og leverte da... heheh :P tror det var han managern som sa det dårlige om kurt på auditionen, men han har sikkert utviklet seg litt, og ting er vanskelig å vurdere når et par tusen håpefulle (og for det meste sugne) sangere skal vise seg frem.. men, jeje, go kurt :D

Det har kanskje noe med datamaskin lydene i stedet for ekte instrument?

Det skuffet meg, at de bare hadde synth-lyder og sånne greier...

Sangene fra World Idol kommer sikkert ut på polyfoniske ringetoner snart, er jo samme greia... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bra det var publikum over den vide verden som bestemte denne gangen. Viser seg faktisk at det går an å slå an tonen selv om man ikke ser ut som en supermodell. Ser ikke helt bort i fra at "industrien" undervurderer publikum til tider ved å lansere glansbilder som ikke har så mye å fare med rent musikalsk. Ikke det at jeg har så stor tro på folk flest heller, men det viste seg iallefall i dette tilfellet at publikum har et mer nyansert syn på ting enn jeg mistenker plateindustrien for å ha.

Uansett, ble overrasket over at Kurt faktisk fikk toppscore fra samtlige nasjoner.

Det at de Arabiske Emirater ga ham lav score sier vel ikke så mye om ham, men mer om arabisk musikktradisjon. AE ga generelt fravikende poengsummer (helt annen prioritering enn de andre nasjonene). Grunnen til dette er vel at arabisk musikk er en helt annen tradisjon enn vestlig musikk. Hadde vel klødd seg i hodet over poengsummene i de arabiske emirater om en norsk jury skulle ha dømt en konkurranse, utelukkende med østens musikk.

Uansett, all honnør til hun som sang for de Arabiske Emirater og valgte en tradisjonell låt. Modig gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bra det var publikum over den vide verden som bestemte denne gangen. Viser seg faktisk at det går an å slå an tonen selv om man ikke ser ut som en supermodell. Ser ikke helt bort i fra at "industrien" undervurderer publikum til tider ved å lansere glansbilder som ikke har så mye å fare med rent musikalsk. Ikke det at jeg har så stor tro på folk flest heller, men det viste seg iallefall i dette tilfellet at publikum har et mer nyansert syn på ting enn jeg mistenker plateindustrien for å ha.

Uansett, ble overrasket over at Kurt faktisk fikk toppscore fra samtlige nasjoner.

Det at de Arabiske Emirater ga ham lav score sier vel ikke så mye om ham, men mer om arabisk musikktradisjon. AE ga generelt fravikende poengsummer (helt annen prioritering enn de andre nasjonene). Grunnen til dette er vel at arabisk musikk er en helt annen tradisjon enn vestlig musikk. Hadde vel klødd seg i hodet over poengsummene i de arabiske emirater om en norsk jury skulle ha dømt en konkurranse, utelukkende med østens musikk.

Uansett, all honnør til hun som sang for de Arabiske Emirater og valgte en tradisjonell låt. Modig gjort!

Det er nok mer det at Norge er med i irak-krigen?

men joda, hun arabern var flink, hun.

Men bare Kurt var MANNSMANN! Han herja de andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Bono veldig godt , men jeg syntes NESTEN også det . Men ikke helt ..

Kurt gikk opp en oktav alt for tidlig . Det skal lissom helst ikke komme før refrenget , for da skal det "ta av" men det ødela sangen litt ... Syntes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der må jeg si meg enig hatomte, jeg synes han sang Beautiful day, helt sinnsykt bra.

Så på nyhetene i kveld med en eller annen musikk journalist og han sa det at det er nok 15 minutes of fame kurt kommer til å få.. sa han, men jeg tror at hvis markedsføringen blir tatt alvorlig og at det er det riktige apparatet rundt det hele, så kan hamn bli veldig heldig.

kanskje Fenrik lane kan gjøre det stort også, hvis det er det de vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.