Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjøl laga musikk?


tisi1

Anbefalte innlegg

Jeg driver å skriver tekster til Wüfljärn's første album. Det ligner på Dream Theater's 'Scenes From a Memory", bortsett fra at det er mere eventyrisk. Med troll og drager og tøffe ting. Det er en historie som fortelles gjennom lyrikken og musikken representerer stemningen.

Jeg håper at Wüfljärn's musikk skal ligge i Prog. Metal sjangeren.

Min yndlingssjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har da noen låter, men ingen jeg vil legge ut :)

I bandet har vi skrevet noen sanger (omtrent 3 :) ) og de har vi fått veldig bra respons på. Spesiellt en sang som heter: Bort slemme greiner. Etter å ha fremført den for noen venner, gikk de og sang noene uker...Den minder mistenkelig mye om Bowies "Siggy stardust".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft' date=' Prog Metal er jævlig bra musikk. Spiller du i band, eller er du 'solo artist'?[/quote']

jepp sinnsykt tøff musikk. Akkurat nå er jeg nesten alene. har spilt med en pianist. Vi prøver og få til noe. Tror det snart blir band og, men vi mangler trommeslager også han poanisten skal kjøpe seg en synth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epiphone_custom skrev:

Det har ikke blitt så mye låtskriving i min gitar karriere! Jeg har prøvd ufatterlig mange ganger, men klarer det aldri! Er det noen som har noen gode råd om låtskrivning

Jada

Et godt tips eg kan gi er å finne en helt klar ting du vil skrive om, deretter tar du frem blyanten og skriver ned ALT du kommer på om emnet.

Ikke tenk og vurder om du skal skrive ned ting du kommer på få absolutt alt ned på papiret, etterpå luker du ut ord du vil ha med og bygger opp setninger.

Dette blir det helt sikkert fine vers av, de beste god orda og rimene sparer du til refrenget, der er det viktig med rytme, og at det er interressant a høre på for emnets del. Her kan du avsløre hva sangen handler om. refrenget bør være lett å huske også, finnes jo mange refreng å ta lærdom av, tror de fleste husker "honky tonk women" f.eks

hold det enkelt med ord som alle kjenner, enkelt er bra!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.