Web Analytics
Jump to content

kraftigere bro pickup

Stargazer

Recommended Posts

Jeg får en del pæng in på kontoen den 15. Bruker anledningen til og fikse på det eneste jeg ikke er så fornøyd med på gitaren min, nemlig bro pick upen.

vill helst ha humless så jeg tenkte på enten SD 59jr, hot stack eller cool rails.

kunne tenke meg enten en vintage humbucker lyd eller noe ganske nærme p-90.

heller mer mot p-90 for øyeblikket.

Så da lurte jeg på hva dere kunne anbefale? :)

Edited by Stargazer

Hottere? Og det skal passe i singlecoil? Vel da er alle du har foreslått rimelig ok... Ikke VELDIG hotte noen av de, egentlig, men endel mer en singlecoil, som jeg regner med du har fra i utgangspunktet.

P90 er ikke noen humbucker, men en ganske "humbuckeratktig singlecoil" så å si... Med litt modding vil det forsåvidt være en plass til det i gitaren din om du har en strat med utfersning som tillater større ting en single.

Dersom du har stor utfresning under plekterbrettet ditt (om du i det hele tatt har en strat da..) så kan du jo sette saga i plekterbrettet! Det er jo en rimelig liten operasjon! Mål opp og sett inn en ordentlig pickup! Da kan du skru inn en skikkelig humbucker og få en aldri så liten Van Halen spinoff :D

kunne tenke meg enten en vintage humbucker lyd eller noe ganske nærme p-90.

heller mer mot p-90 for øyeblikket.

Hadde vert bra om du kunne skrive hvilken gitar du har, og hvilken type lyd du vil ha.

har en standard strat

grunnene til at jeg nevner p-90 er at mange av de kraftigere strat singlecoilene sammenlignes med den.

er ikke ute etter en dead-on etterligning, bare noe som kan ligne litt.

en singlecoil lyd med mer output og kansje litt mer kraftigere lyd.

og grunnen til at jeg nevner dobbel er at jr59'en er med mindre jeg tar feil en humbucker lagd for og passe i singlecoil plass.

Edited by Stargazer