Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rhodes! VOX! Hammond! Wurlitzer!


Gjest

Anbefalte innlegg

Alle gamle orgel er fete! Men jeg lurer bare på hvor man kan finne slike, evt noen her er nok inne på sånne til å tipse meg om gode imitasjoner! Gjerne softsynther.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle originale koster jo greit mye penger.. Men selvfølgelig så er jo lyden uerstattelig i forhold til Softsynthene du får idag.

Softsynther :

B4 II (hammond)

Elektrik Piano (Rhodes, Wurlitzer, Clavinet)

og for piano som du sikkert kjenner til:

The Grand 2

Akoustik Piano

Ivory

Og ellers av hardware så finnes jo noe fra Clavia:

Clavia Nord Elektro (ikke veide tangenter og kun opptil 73).

Clavia Nord Stage (ny) (veide tangenter, 88). Har fått utrolig bra kritikk.

Endret av EivindS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen formening om softsynthene til Korg?

Clavia låter forresten ganske fett :D Var med en kompis av meg som prøvde ut en sånn en! Han fikk frem svært overbevisende og "organiske" Rhodes-lyder på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javell ? .. hvis meg så tar jeg alle..

det finnes jo folk som ikke aner hvilke instrumenter de egentlig er innehaver av, men originale hammonds / rhodes pleier og gå for en god slump penger.. alt etter stand selvfølgelig.

Hørte også en historie om en som hadde en original wurlitzer til salgs i stavanger aftenblad.. så ringte en kjenning av en kjenning inn for og høre om hva han skulle ha.. "neei jeg vet ikke.. grunnen til at jeg selger det er pga det er så lite varierte lyder til guttungen.." .. så spurte han om han ville bytte mot et casio keyboard.. Og det ville han selvfølgelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk brukt litt tid og energi på nettauksjoner, og jeg må si at for i gata rundt 500 kroner dukker det ikke opp stort mer en rimelig labre stueorgel!... Kawai o.l. Technics lagde noen passe OK, men selv de koster endel mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Native Instruments B4 låter utrolig tøft. Jeg har bare eneren, må se å skaffe meg toeren snart.

Ellers er Nord Stage den feteste tangentbaserte tingen jeg har prøvd noensinne. Jeg har så lyst på en sånn en, men det er litt for dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk brukt litt tid og energi på nettauksjoner, og jeg må si at for i gata rundt 500 kroner dukker det ikke opp stort mer en rimelig labre stueorgel!... Kawai o.l. Technics lagde noen passe OK, men selv de koster endel mer..

Fant et technics-orgel på finn.no gratis

låter fett nok, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semiveide tangenter er stort sett helt greit for en som egentlig spiller gitar og bare leter etter "kule" pengesluk. Nå ser jeg at Moog kommer ut med en ny og liten synth... Little Phatty! Kan være noe det også selv om det ikke akkurat er noe orgel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.